کد مطلب: ۱۹۱۰۰
تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸

کتاب «گرسنگی» طرز فکرم را تغییر داد

ایسنا: «آن پچت»، نویسنده نامدار آمریکایی و خالق رمان‌هایی همچون «به ویرجینیا بیا»، «بل کانتو»‌،‌ «ثروت مشترک» و «کمینگاه» از علایق ادبی خود می‌گوید.

 «‌آن پچت» که اکنون ۵۵ سال دارد جوایز ادبی متعددی از جمله «فاکنر»‌ و «ادبیات داستانی زنان» را برای نگارش رمان «‌بل کانتو»‌ در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 در ادامه بخشی از مصاحبه «‌پچت» با نشریه «گاردین» را می‌خوانید:

در حال حاضر چه کتابی مطالعه می‌کنید؟

«‌این‌جا چیزی برای دیدن نیست» ‌نوشته «کوین ویلسون». این کتاب درباره خواهر و برداری است که هرگاه غمگین و نگران می‌شوند، آتش می‌گیرند. خود آن‌ها هرگز نمی‌سوزند، اما محیط اطراف‌شان را آتش می‌زنند. این کتاب یک اثر بی‌نظیر برای اشاره به این موضوع است که چه‌ چیزی باعث شده تا کودکان منحصر به‌فرد باشند و به والدین نشان می‌دهد چطور با فرزندان‌شان رفتار کنند.

چه کتابی زندگی شما را تغییر داد؟

«سفر خارق العاده ادوارد تورلین»‌ نوشته «‌کیت دی‌کامیلو»‌. من این کتاب را حدودا یک سال پیش مطالعه کردم و این کتاب مرا وادار کرد درباره قدرت ادبیات کودکان تجدید نظر کنم و به من نشان داد یک کتاب کامل، ‌پیچیده و رضایت‌بخش را می‌توان در دو ساعت خواند. از آن زمان به بعد تمامی آثار «دی‌کامیلو»‌ را مطالعه می‌کنم و معتقدم او نویسنده‌ بی‌نظیری است.

چه کتابی بیشترین تاثیر را روی شما گذاشت؟

من بیش از هر رمانی از مجموعه رمان‌های شخصیت «هری خرگوش» ‌ نوشته «جان آپدایک» درس گرفتم.

به نظر شما چه کتابی نادیده گرفته شده است؟

«خلأ موقت»‌ نوشته «‌جی. کی. رولینگ». احساس می‌کنم همه علیه این کتاب بودند. شخصا فکر می‌کنم این کتاب بی‌نظیر است.

چه کتابی طرز فکر شما را تغییر داد؟

«گرسنگی» نوشته «رکسان گی». این کتاب اثری فوق العاده و یادآوری بسیار خوب برای آن است که چیزهای بسیار زیادی درباره زندگی دیگران وجود دارد که ما نمی‌دانیم.

آخرین کتابی که شما را به گریه انداخت، چیست؟

«برادر، دارم می‌میرم»‌ نوشته «ادویج دانتیکا». داستان این کتاب که درباره دوران کودکی این نویسنده در «هائیتی»  و عشقش به پدر و عموش است برای همیشه در خاطر من باقی می‌ماند.

چه کتابی را نتوانستید تا پایان مطالعه کنید؟

«مرد بدون خاصیت» نوشته‌ «رابرت موزیل». چندین‌بار مطالعه این کتاب را امتحان کردم و اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم پس از مطالعه هر دو صفحه باید دراز می‌کشیدم و استراحت می‌کردم. فکر نمی‌کنم تاکنون از صفحه ۸۰ به بعد این کتاب را مطالعه کرده باشم. واقعا می‌خواهم یک بار دیگر سعی کنم این کتاب را مطالعه کنم.

از مطالعه نکردن کدام کتاب خجالت‌زده‌اید؟

 در پاسخ به این سوال به جای نام یک کتاب باید نام یک نویسنده را عنوان کنم. «آنتونی ترولوپ»‌. من تنها یک کتاب از «ترولوپ» مطالعه کرده‌ام.

اولین کتابی که مطالعه کردید چه بود؟

«عروسک تنها» نوشته «دیر رایت». این کتاب، کتاب محبوب خواهر بزرگتر من بود.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST