کد مطلب: ۱۹۱۶۲
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸

«جرعه جام» احمد تمیم‌داری منتشر شد

مهر: کتاب «جرعه جام» شامل مجموعه مقالات احمد تمیم داری، استاد دانشگاه علامه طباطبایی، در ۲۵۵ صفحه و بهای ۳۵ هزار تومان توسط نشر بایا منتشر شد. این کتاب مجموعه مقالات علمی- ادبی، احمد تمیم‌داری را در بر می‌گیرد.

 کتاب هشت مقاله را در بر دارد که با همکاری استادان و محققان جویای علم در پنج سال اخیر در مجله‌های علمی- پژوهشی به چاپ رسیده و پیرامون موضاعاتی از قبیل سبک‌شناسی، ادبیات تطبیقی و جامعه‌شناسی ادبیات نگاشته شده است. پاره‌ای از این مقاله‌ها که پیرامون ادبیات تطبیقی تألیف شده بخشی از دغدغه و دلمشغولی نویسنده در حدود نیم قرن فعالیتش در عرصه ادبیات بوده است. همچنین مقاله‌ای با مضمون جامعه‌شناسی ادبیات در این مجموعه جای گرفته است که می‌تواند فتح بابی در مطالعات میان رشته‌ای به شمار آید، با نظر به اینکه موضوعاتی از این دست در فضای دانشگاهی ادبیات کمتر تحقیق شده است.

پیش از این از احمد تمیم‌داری آثاری در حوزه فرهنگ و ادبیات تطبیقی نظیر؛ ادبیات مدرن در خاورمیانه و خاور نزدیک، گستره شعر فارسی در انگلستان و آمریکا، فرهنگ عامه، آیین‌ها و مراسم آیینی در ایران و جهان، عرفان و ادب در عصر صفوی، صاحب بن عباد، داستان‌های ایرانی و ... منتشر شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST