کد مطلب: ۲۰۲۲۱
تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸

واکاوی نوبل ادبی در شماره‌ی تازه‌ی نگاه نو

به گزارش خبرنگار مهر، شماره تازه نشریه نگاه نو با سردبیری علی میرزایی با پرونده ویژه حقوق شهروندی و نیز خطابه‌های نوبل ادبیات منتشر شد.

در بخش ویژه حقوق شهروندی این شماره مقاله‌هایی از حسین فراستخواه، سیما راستین، محمد حسین خسروپناه و آرمان نهچیری با موضوع بازگشت به قانون و ضرورت ایجاد تحول در حقوق شهروندی و کشمکش‌های موجود بر سر قانون اساسی مشروطه منتشر شده است. و

در بخش ویژه نوبل ادبیات نیز مژده دقیقی نگاهی به حواشی موجود پیرامون جایزه ادبی نوبل در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ انداخته است. خطابه نوبل اولگا توکارچوک با ترجمه آبتین گلکار با عنوان راوی حساس و نیز ترجمه خطابه نوبل ۲۰۱۹ پیتر هانتکه که توسط رضا رضایی انجام شده است از دیگر مطالب این شماره از نگاه نو است

در بخش مقاله‌ها نیز تورج اتابکی با موضوع هشتادمین سالگرد آغاز جنگ دوم جهانی یادداشتی بلند به مخاطبان ارائه کرده است. محمد فاضلی نیز مقاله‌ای با عنوان ایران، اعتراضات بنزین، آینده منتشر کرده است. مقاله سوسیالیسم برای ثروتمندان به قلم احمد سیف و رستگاری در نوشتن؛ کافکا و هدایت رو در روی هم به قلم محمد رفیع جواهریان نیز در این بخش از نگاه نو درج شده است.

در بخش نقد و نظر نیز نگاهی به کتاب «کشاکش دین و دولت» اثر محمد علی موحد به قلم محمد دهقانی انداخته شده است و در بخش گفتگو نیز یاسین نمکچیان به گفتگو با زهرا خانلو مترجم کتاب خطابه عشق (نامه‌های کامو به ماریا کاسارس» پرداخته است.

گزارش‌هایی از جایزه وومکس ۲۰۱۹ و نیز بوکر ۲۰۱۹ نیز در این شماره از نگاه نو منتشر شده است.

شماره تازه نگاه نو با قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST