کد مطلب: ۲۰۳۴۷
تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

«مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» در بازار کتاب

ایسنا: رمان طنز «مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» نوشته جس اندروز با ترجمه بهاره قاسم‌پور منتشر شد.

 این کتاب در ۲۴۸ صفحه و با قیمت ۳۵ هزار تومان توسط نشر خزه منتشر شده است.

در معرفی ناشر از «مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» عنوان شده است: دو پسر، یکی قلدر و بی‌ادب، دیگری خجالتی و دست‌وپا چلفتی، اما هر دو بی‌استعداد در فیلمسازی تلاش می‌کنند درباره‌ دختری که مبتلا به سرطان است، فیلم بسازند تا بدین ترتیب به او روحیه بدهند. نتیجه‌ کار از پیش پیداست: فاجعه! اما تا این فیلم ساخته شود، جس‌ اندروز، نویسنده‌ رمان «مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» همه چیز را با طنز وحشتناکش به باد شوخی می‌گیرد؛ از عمیق‌ترین مفاهیم انسانی مثل مرگ، عشق و رفاقت تا فیلم‌سازان بزرگی مثل ورنر هرتسوک، کوروساوا و استیون اسپیلبرگ. البته که طنز تند و تیز اندروز فقط خواننده را به خنده نمی‌اندازد، بلکه او را به تأمل و تعمق درباره‌ همین مفاهیم انسانی وامی‌دارد.

منتقد روزنامه‌ گاردین درباره «مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» گفته است: «احتمالاً بامزه‌ترین کتابی بود که خوانده‌ام. همه باید این کتاب را بخوانند.»

روزنامه‌ آبزرور نیز چنین نظری در مورد این رمان داشته است: «خنده‌دار و هیجان‌انگیز... تعریفی صادقانه از واکنش جامعه به بیماری و مرگ.»

بر اساس این رمان، در سال ۲۰۱۵ فیلمی کمدی-درام به کارگردانی آلفونسو گومز ریون و با بازی توماس مان و اولیویا کوک ساخته شد که علاوه بر استقبال مخاطبان، جایزه‌ بزرگ هیئت داوران و همچنین جایزه تماشاگران را در جشنواره‌ فیلم ساندنس از آن خود کرد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST