کد مطلب: ۲۰۴۷۷
تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

روزگاری که کمتر کسی از امام صدر می‌گفت او یادنامه‌اش را منتشر کرد

ایبنا:

مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

استاد سید هادی خسروشاهی، پس از عمری مجاهدت خستگی ناپذیر و در سالروز شهادت امام هادی علیه السلام، جان به جان آفرین تسلیم کرد و قرین رحمت الهی شد.آنچه از او برجای مانده کارنامه‌ای پربار از افتخارات و اقدامات درخشان علمی و فرهنگی و سیاسی و اعتقادی است که سختی نبودنش را برای اهل علم و تحقیق دو چندان می‌کند.روزگاری که کمتر کسی از امام صدر برای جوانان و علاقه‌مندان می‌گفت؛ او یادنامه را به دست انتشار سپرد و هر زمان که به حضور و راهنمایی‌اش احتیاج بود، متواضعانه از حاصل عمرش بذل و بخشش می‌کرد و راه را نشان می‌داد؛ و از همین روست که از مشتاقان مکتب اسلام تا علاقه‌مندان مکتب تشیع و از اصحاب دارالتبلیغ تا رهروان در راه حق، همه از او به نیکی یاد خواهند کرد.این ضایعه را به خود و سایر علاقه‌مندان او، خصوصاً بازماندگان این عالم بزرگ تسلیت می‌گوئیم و آرامش و غفران الهی را برای ایشان و صبر و اجر را برای بازماندگان مسالت داریم.
مؤسسهٔ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر»

همچنین خانواده امام موسی صدر نیز به مناسبت درگذشت این محقق اندیشمند معاصر، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:


«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال محقق اندیشمند و عالم تاریخ معاصر، حضرت استاد سید هادی خسروشاهی را به خود و به جامعه علم و اندیشه به ویژه حوزه و دانشگاه تسلیت عرض می‌کنیم. آثار محققانه و خاطرات بدیع ایشان از شخصیت‌ها و حوادث سده اخیر شنیدنی و آموزنده و مفید و راهگشاست و نیز ابعاد گسترده وجودی و سماحت ایشان را نشان می‌دهد.
بی‌تردید فقدان ایشان ضایعه‌ای عمیق برای ایران بلکه جهان اسلام است.
از خداوند متعال برای آن استاد والامقام علو درجات و برای خانواده ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌داریم.
خانواده امام موسی صدر»

گفتنی است که زنده‌یاد خسروشاهی از اصحاب نزدیک امام موسی صدر بود و در برخی از کنفرانس‌ها امام صدر را همراهی کرد. پس از انقلاب نیز درباره زندگی و آثار امام موسی صدر و همچنین خاطرات خود از این شخصیت برجسته جهان اسلام بسیار نوشت. کتاب‌های «یادنامه امام موسی صدر»، «امام موسی صدر مصلح بزرگ اجتماعی» و «خاطرات مستند سیدهادی خسروشاهی درباره امام موسی صدر» با تألیف و تلاش او منتشر شدند. همچنین جلد دوم از مجموعه تاریخ شفاهی مؤسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر با عنوان «حدیث روزگار» نیز که به کوشش حمید قزوینی منتشر شده، درباره خاطرات زنده یاد خسروشاهی از امام موسی صدر است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST