کد مطلب: ۲۱۸۵۳
تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹

تسلیت اسماعیل سعادت برای درگذشت علی پیرنیا

ایسنا: اسماعیل سعادت در پیامی درگذشت علی پیرنیا، مترجم و مصحح متون ادبی را تسلیت گفت.

مدیر گروه دانشنامه زبان و ادب فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این پیام آورده است: «خبر درگذشت نابهنگام دوست و همکار عزیز، آقای علی پیرنیا، عضو گروه دانشنامه زبان و ادب فارسی، اندوه بزرگی بر اندوه این سال‌های پایان عمرم افزود. پیرنیا از یاران وفادار دانشنامه بود. از سال‌های آغاز تأسیس دانشنامه تا چندی پیش، بیش از بیست سال، با دانشنامه همکاری داشت. با از دست رفتن او گروه دانشنامه دوستی مهربان، صمیمی، پاکدل و نیکخواه را از دست داد.
این‌جانب، از طرف همکاران در گروه دانشنامه زبان و ادب فارسی، این مصیبت بزرگ را به همسر گرامی و فرزندان عزیز آن مرحوم و همچنین به همه دوستداران فرهنگستانی او، از صمیم دل تسلیت می‌گویم. روانش شاد و یادش گرامی.»
علی پیرنیا که سوم خردادماه از دنیا رفت تصحیح «همایون‌نامه زجاجی» را در کارنامه خود دارد. منظومه «همایون‌نامه زجاجی» نوشته حکیم زجاجی، شامل ۶۰هزار بیت رویدادهای تاریخ اسلام را به تصویر کشیده ‌است که با گزارش ولادت پیامبر اکرم(ص) و رویدادهای صدر اسلام آغاز می‌شود و تا وفات حضرت محمد(ص) ادامه می‎یابد. این اثر سال ۱۳۸۳ از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر شده ‌است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST