کد مطلب: ۲۲۱۳۱
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹

مرکز نوآوری نشر دانش افتتاح شد

پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۲ تیر ماه مرکز نوآوری نشر دانش با دو شتابدهنده‌ی فعال کار خود را آغاز کرد و با حضور و بازدید آقای دکتر سورنا ستاری و آقای دکتر غلامی ‌آقای دکتر حسین ابراهیم‌آبادی این مرکز نوآوری افتتاح شد. دو شتابدهنده‌ای که پیوند نزدیکی با دانشگاه‌ها دارند فاروس و میزوکار است و هر دو متعلق به بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شکل گرفته‌اند. شتابدهنده میزوکار که با نخستین سامانه کتاب الکترونیک ایران یعنی فیدیبو کار خود را آغاز کرده هم اکنون ده استارت آپ حوزه‌های مختلف مبادی خلاق و فرهنگ و هنر و ادبیات را مدیریت می‌کند. شتابدهنده میزوکار ، هولدینگ فعالیت‌های دیجیتال بنیاد فیروزان است و استارت‌آپ هایی راکه به محصول رسانده است عبارت‌اند از:
لایوبوک - لایواسکول - پارسی دان- بوکسل وجاروب با مشارکت شرکت شناسا
گفتنی است که در این مراسم از استارت اپ جدیدی نیز با نام برند استودیو با مشارکت شناسا رونمایی گردید. در این مراسم پلتفرم لایوبوک و لایو اسکول که مدیریت آموزش را از راه دور و تولید محتوای کتاب‌های درسی را در اختیار دانش آموزان گذاشته و با سخت گیری‌های بسیار سمپاد کامل شده است گزارش خود را ارایه کرد و مورد حمایت معاونت فناوری و وزارت علوم قرارگرفت.
بوکسل می‌تواند بسیاری از مشکلات صنعت نشر و اقتصاد کتاب را به‌صورت غیر حضوری مدیریت کند و هم اکنون از جانب بعضی از ناشران کشور هم مورد استقبال قرار گرفته است.
استارت آپ دیگری که به محصول رسیده و با مشارکت شناسا اولین مجوز جمع آوری پسماند خشک را از منازل دریافت کرده است جاروب است که توانسته پلتفرم نرم‌افزاری قوی را سامان دهد و از سه هفته گذشته فعالیت رسمی خود را با مجوز آغاز کرده است و با کمپین‌های گوناگون چهارده میلیون نفر را از خدمات پلتفرم مطلع کرده است.
سامانه‌های دیگری که امروز نیز در میزوکار مورد بازدید قرار گرفت کتابان است. کتابان سایت معرفی و نقد کتاب‌های اسلامی، معارف دینی، آثار دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است. مهمترین ویژگی آن معرفی جذاب آن به شیوه‌های ژورنالیستی است.
برند استودیو که هدف اصلی آن کمک به ساماندهی طراحی مد و پوشاک کشور و کشف استعدادهای طراحان و بالندگی و شکوفایی آنها و تبدیل آنها به برندهای تولید پوشاک با رویکردهای نسل جوان است.
یکی از مهمترین محصولاتی که امروز مورد بازدید قرار گرفت کتاب پلاس است که سه سال از فعالیت آن می‌گذرد و با حمایت و مشارکت جدی شناسا و شهرکتاب امروز خدمات بسیاری را ارائه می‌دهد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST