کد مطلب: ۲۲۳۱۹
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

نظریه‌های هنر از افلاطون تا وینکلمان

به تازگی نشر چشمه کتاب «نظریه‌های هنر از افلاطون تا وینکلمان» نوشته‌ی موشه باراش را با ترجمه‌ی محمدرضا ابوالقاسمی منتشر کرده است.

این اثر شرحی است بر چشم‌انداز گسترده‌ی نظریه‌های هنر از یونان باستان تا قرن هجدهم. نویسنده به رغم دشواری تعریف ماهیت و تعیین حدود نظریه‌ی هنر کوشیده مطالب و مباحث مرتبط با هنر در سنت‌های فکری و فرهنگی گوناگون غرب را در اختیار مخاطب قرار دهد. در این کتاب نه با روایتی مطلقا فلسفی و زیباشناختی از هنر روبه‌روییم و نه با توصیفی صرفا تاریخی و جامعه‌شناختی. بلکه شاهدیم کردار و پندار اندیشمندان و هنرمندان بر سنتی پرمایه از تاملاتی مبتنی است که فهم هنر دوران‌های گوناگون تاریخی را برای ما آسان می‌کند. نظریه‌های هنر معرف اندیشه‌هایی به قلم نویسندگان مهمی از یونان باستان و قرون وسطا تا دوران رنسانس و عصر کلاسیک است و یکی از ارزش‌های این کتاب معرفی متون کم‌تر شناخته شده به مخاطبان اثر است.

نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ساعت ۱۵ به نقد و بررسی  کتاب «نظریه‌های هنر از افلاطون تا وینکلمان» اختصاص دارد که با حضور دکتر امیر مازیار، دکتر امیر نصری و دکتر محمدرضا ابوالقاسمی به صورت مجازی در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی  Instagram/bookcityculturalcenter  به‌صورت زنده پیگیری کنند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST