کد مطلب: ۲۲۵۲
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱

تازه‌ترین کتاب آیدین آغداشلو رونمایی می‌شود

کتاب جدید آیدین آغداشلو شامل ۴۵ مقاله و گفتگوی او درباره سینماست که در ۴۹۲ صفحه انتشارات دید منتشر کرده و توزیع آن از جمعه ۱۴ مهر در فروشگاه مرکزی شهرکتاب آغاز می‌شود.
 «از دور و نزدیک» دربرگیرنده مقالات و مصاحبه‌های سینمایی این هنرمند کشورمان در فاصله سال‌های ۱۳۵۳ تا ۱۳۹۰ است که برای اولین بار در یک مجلد منتشر شده است.
آیدین آغداشلو (متولد ۱۳۱۹) نقاش و گرافیست برجسته کشورمان، سال‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مطبوعاتی فعالیت کرده و با نسل سینماگران پیشرو ایران در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ نیز همکاری و همفکری داشته است.
در میان مقالات این کتاب می‌توان به نوشته‌های او درباره فیلم‌های «فانی و الکساندر» اینگمار برگمان و «رم» فدریکو فلینی اشاره کرد. یادداشت‌های او درباره آثار سهراب شهیدثالث، علی حاتمی، ابراهیم گلستان، عباس کیارستمی، بهرام بیضایی و کامران شیردل بخشی دیگر از مطالب کتاب را تشکیل می‌دهد. شش گفتگوی او درباره سینمای ایران و جهان نیز فصل پایانی کتاب را تشکیل می‌دهد.
از دیگر آثار منتشر شده او می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: «تک چهره‌ها» (مجموعه نقاشی‌ها – ۱۳۶۸)، «از خوشی و حسرت‌ها» (برگزیده مقاله‌ها – ۱۳۷۱)، «آقا لطفعلی صورتگر شیرازی» (۱۳۷۶)، «سال‌های آتش و برف» (برگزیده گفتار‌ها و گفتگو‌ها – ۱۳۷۸) و «زمینی و آسمانی» (نگاهی به خوشنویسی ایرانی از آغاز تا امروز – ۱۳۸۵) و...

کلید واژه ها: آیدین آغداشلو -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST