کد مطلب: ۲۲۹۴
تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱

جشن پاییزه "لاک‌پشت پرنده"

جشن امضای کتاب برگزار شد/ منتظر جایزه لاک‌پشت پرنده باشید
جشن پاییزه "لاک‌پشت پرنده" و رونمایی از فهرست چهارم کتاب‌های کودک و نوجوان به انتخاب داوران این فهرست، چهارشنبه شب با حضور پدیدآورندگان، ناشران و دوستداران کتاب کودک در فروشگاه مرکزی شهرکتاب برگزار شد.
در این برنامه تعداد زیادی از نویسندگان، مترجمان و تصویرگران حوزه ادبیات کودک و نوجوان حضور داشتند که برای دیدار رودررو با مخاطبانشان و امضای کتاب به فروشگاه مرکزی شهرکتاب آمده بودند. در این مراسم، نویسندگان و مترجمانی چون مهدی حجوانی، نوید سیدعلی اکبر، فرمهر منجزی، جعفر توزنده‌جانی، لیلی فرهادپور، رحیم فروغی، ناهید معتمدی، نسرین وکیلی، حمیده موسوی، فخرالدین نجاتی، مهران فرهادزادگان، محمود مزینانی، پروین جلوه‌نژاد، فرزاد فربد، فرزانه ابراهیمی، محمدرضا داهی، آریا ارجمند، حمیده زاهد شکرآبی و افسانه طباطبایی حضور داشتند که در مدت بیش از دو ساعت با مخاطبان خود دیدار و کتاب هایشان را برای آنها امضا کردند.
اما در ابتدای مراسم، مژگان رئیسی امجد مدیر فروشگاه مرکزی شهرکتاب در سخنانی کوتاه ضمن خیرمقدم‌گویی به حاضران گفت: این دومین جشن "لاک‌پشت پرنده" است که طی آن از فهرست کتاب‌های برتر و منتخب برای کودکان و نوجوانان رونمایی می‌شود. خوشحالیم که این حرکت ادامه یافته و تاثیر خودش را در جامعه فرهنگی گذاشته است.
وی در ادامه افزود: تاثیری را که فهرست لاک‌پشت پرنده و جشن تولد آن بر حوزه ادبیات ایران گذاشت می‌توان از حضور گسترده آنها در همان جشن و همچنین جشن امروز دریافت که با حضور نویسندگان و مترجمان و ناشران برگزیده کشورمان برگزار می‌شود.
سپس حدیث لزرغلامی به نمایندگی از هیات داوران لاک‌پشت پرنده در سخنانی گفت: امروز می خواهم از دو گروه تشکر کنم. ابتدا از منتقدانی که پس از برگزاری اولین مراسم رونمایی از فهرست کتاب‌های برگزیده لب به انتقاد گشودند و با نقدها و نظرهایشان باعث شدند تا برخی نقاط را تقویت و بعضی از نقاط را اصلاح کنیم.
وی به تغییرات در نحوه انتخاب و معرفی کتاب‌های برگزیده اشاره کرد و از افزوده شدن یک نفر به جمع داوران و نیز دو مشاور در کنار داوران لاک‌پشت پرنده خبرداد. به گفته وی، از این پس کریم نصر در حوزه تصویرگری و علی محمد رفیعی به‌عنوان کارشناس کتاب‌های دینی به داوران لاک‌پشت پرنده کمک خواهند کرد.
غلامی در ادامه گفت: دومین تشکر من از دوستانی است که در این مدت ما را تشویق و حمایت کرده‌اند تا امروز بتوانیم چهارمین فهرست کتاب‌های برگزیده کودک و نوجوان را (متعلق به فصل زمستان ۱۳۹۰) رونمایی کنیم.
او در ادامه گفت: تغییر دیگری که در فهرست لاک‌پشت پرنده خواهیم داشت، این است که از فهرست پنجم به بعد، تقسیم‌بندی‌ها به صورت کتاب‌های عالی، خوب و راه‌یافته نخواهد بود و این معیار را با تعداد لاک‌پشت پرنده مشخص خواهیم کرد. یعنی کتاب‌های عالی شش لاک‌پشت پرنده می‌گیرند و به ترتیب هرچه پایین‌تر می رویم، ارزشیابی ما نیز اساس تعداد لاک‌پشت‌ها - فرضا پنج یا سه لاک‌پشت پرنده تغییر خواهد کرد. بنابراین والدین، مربیان و بچه‌هایی که می‌خواهند کتاب کودک و نوجوان انتخاب کنند می‌توانند براساس تعداد لاک‌پشت‌های تعلق گرفته به هر کتاب، متوجه ارزشیابی آنها شوند.
حدیث لزرغلامی یک خبر ویژه هم داشت و آن این بود که لاک‌پشت پرنده از امسال یک جایزه سالانه خواهد داشت که به کتاب‌های برگزیده "لاک‌پشت طلایی" و "لاک‌پشت نقره‌ای" اهدا خواهد کرد. بنابراین کتابی که لاک‌پشت طلایی دریافت کند، سرآمد فهرست‌های لاک‌پشت پرنده خواهد بود. این جایزه اواخر امسال برگزار می‌شود.

http://bookcity.org/news-2298.aspx

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST