کد مطلب: ۲۴۲۹۶
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

زمستانه کتاب رخوت بازار را از بین می‌برد

ایبنا: مهدی فیروزان، مدیرعامل شهرکتاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اجرای طرح زمستانه کتاب گفت: همیشه معتقد بودم که یارانه باید به ایجاد تقاضا ختم شود، نه به فربه کردن تولید و عرضه، در حالی‌که طی ۴۰ سال گذشته گفته‌ایم که فقط عرضه را تقویت کنیم و کتاب چاپ کنیم.

وی افزود:‌ در این میان وقتی رسانه‌ای مثل تلویزیون را در اختیار داشتیم و مدارس و دانشگاه‌ها نیز در اختیار ما بوده‌اند نتوانستیم فرد کتابخوان تربیت کنیم.

فیروزان با بیان اینکه همیشه گفته‌ایم کتاب چاپ کنید اما وقتی خرید نمی‌کنند این کار اتلاف منابع دولتی است، عنوان کرد: در این میان طرح‌های فصلی موجب افزایش تقاضا می‌شود؛ بنابراین برای کتابفروش، ناشر، مولف، مترجم و ویراستار و همه کسانی که در چرخه تولید کتاب فعالیت دارند این طرح بسیار خوب و موثر است.

وی یادآور شد: با اجرای طرح‌های فصلی خرید کتاب، هر سه ماه یکبار به مردم می‌گوییم که به شما امکاناتی می‌دهیم که اگر کتابخوان شدید بتوانید از این امکانات استفاده کنید و به همین دلیل است که بخش زیادی از مردم از اجرای این طرح‌ها استقبال می‌کنند.

فیروزان همچنین درباره تاثیر برگزاری زمستانه کتاب در شرایط کنونی کتابفروشی‌ها و وضعیت شیوع بیماری کرونا نیز توضیح داد: در آستانه عید نوروز قرار داریم، همه ناشران و کتابفروشان، به‌دلیل مشکل تعطیلات ناشی از کرونا، با دغدغه روبه‌رو هستند زیرا این تعطیلات موجب کمبود تولید و سستی بازار کتاب شد بنابراین فکر می‌کنم طرح زمستانه کتاب مردم را به خرید تشویق کند و سستی بازار کتاب را از بین می‌برد.

طرح زمستانه کتاب تا شانزدهم اسفند‌ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور ادامه دارد.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST