کد مطلب: ۲۴۳۱۲
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

زندگی سراسر فهم مسئله است

به تازگی کتاب «زندگی سراسر فهم مسئله است» نوشته‌ی دکتر نعمت‌الله فاضلی به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است. این کتاب به مسئله و مسئله‌شناسی در علوم اجتماعی و انسانی ایران می‌پردازد. بنا بر باور مؤلف «پرسش ربط» و «مسئله‌ی مسئله» از بحث‌های مهم و جدی علوم اجتماعی و انسانی در ایران معاصر است. این اثر تلاشی است برای ارائه و صورت‌بندی رویکردی که بتواند پرسش‌های ربط و مسئله در این علوم را بکاود و آن‌ها را در بطن و متن اصلی این دانش‌ها قرار دهد.

ایده‌ی اصلی شکل‌گیری این پژوهش نتیجه‌ی تجربه‌ی زیسته‌ و سال‌های طولانی زندگی دانشگاهی مولف آن در درون لایه‌های مختلف اجتماع علمی و جامعه‌ی دانشگاهی ایران است بنابراین می‌توان آن را همچون صدایی از درون و نقطه‌نظری درونی به شمار آورد.

نشست نقد و بررسی کتاب «زندگی سراسر فهم مسئله است» سه‌شنبه ۱۹ اسفند ماه ساعت ۱۱ صبح با حضور دکتر هادی خانیکی، دکتر مقصود فراستخواه و دکتر نعمت‌الله فاضلی به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc  و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST