کد مطلب: ۲۴۴۴۱
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

مردان کمتر از زنان، درگیر اضطراب ناشی از کرونا هستند

مهر:  نتایج موج چهارم نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات درخصوص دیدگاه مردم درباره کرونا نشان می دهد: مردان در مقایسه با زنان، کمتر دچار اضطراب ناشی از کرونا هستند.

یافته ‌های این نظرسنجی نشان می دهد که حدود نیمی از پاسخ دهندگان  اعلام کرده اند که در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا، دچار اضطراب نیستند که بیشترین تعداد این افراد را از لحاظ جنسیت، مردان و از لحاظ گروه سنی، جوانان تشکیل می دهند.

همچنین ۵۲ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، از ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده شان به کرونا احساس نگرانی کرده و ۲۸ درصد افراد نیز نگران این موضوع نبوده اند.

نتایج نشان می دهد ۵۸ درصد پاسخگویان، صدا و سیما را مهمترین منبع کسب اخبار کرونا دانسته اند، ۱۵ درصد افراد اخبار کرونا را از شبکه های اجتماعی دنبال کرده و ۱۷ درصد دیگر نیز اعلام کرده اند که اخبار مربوط به کرونا را دنبال نمی کنند.

در این نظرسنجی، بیشتر پاسخ دهندگان از مقررات منع رفت و آمد شبانه و ممنوعیت سفر به شهرهای دیگر بیش از سایر محدودیت های عمومی تعیین شده برای مقابله با ویروس کرونا حمایت کرده اند.

۴۷.۵ درصد از پاسخگویان اعلام کرده اند نسبت به ماه قبل بیشتر به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با کرونا التزام دارند و ۴۰ درصد نیز اظهار داشته اند که همانند گذشته به پروتکل های بهداشتی پایبند هستند.

۱۸ درصد افراد مشارکت کننده در این طرح نظرسنجی اعلام کرده اند که به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۹۱ درصد این افراد اعلام کرده اند که در بیمارستان بستری نشده اند همچنین ۱.۵ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند بر اثر کرونا کسی از اعضای خانواده آنان فوت کرده است.

۴۶ درصد از پاسخگویان بی توجهی مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مهم ترین عامل استمرار ویروس کرونا در کشور ارزیابی کرده اند و پس از آن آسان گیری مسئولان و ناشناخته بودن و خطرناک بودن ویروس کرونا را از دیگر دلایل مهم استمرار وضعیت کرونایی کشور دانسته اند.

‌این نظرسنجی به صورت تلفنی با تعداد نمونه ۲ هزارو ۱۰۳ نفر با تخصیص نسبت جمعیتی در ۹ تا ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ خورشیدی انجام شده است و جامعه آماری آن را شهروندان ۱۸ سال و بالاتر ساکن در شهرها و روستاهای کشور تشکیل داده اند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST