کد مطلب: ۲۴۴۷۴
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

سپهری و نظام‌شهیدی در «وزن ‌دنیا»

 

سپهری و نظام‌شهیدی در «وزن ‌دنیا»

 

ایسنا: شماره‌ چهاردهم‌ ماهنامه‌ «وزن دنیا» با تیتر «پرهای زمزمه» و با موضوع جمع‌خوانی و تحلیل ۱۰ شعر برگزیده‌ سهراب سپهری و همچنین پرونده‌ای در مورد زندگی و شعر نازنین نظام‌شهیدی منتشر شد.

این شماره‌ «وزن دنیا» با شعرهای شاعرانی از استان‌های تهران، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، قم و گلستان همراه است. 

علاوه بر این، دو بخش «آن‌سوی مرزها» و «کارنامه» منعکس‌کننده شعر شاعران کارگاه شمس آقاجانی است. 

بخش «هوای تازه» در معرفی شاعران برگزیده‌ هر شماره، نقد و بررسی کوتاهی داشته است بر شعرهای سیدمحمدرضا طباطبایی، شاعر اهل استان قم. 

در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌، پرونده‌ای درباره‌ سهراب سپهری و کارنامه‌ شعری‌اش منتشر شده و ۲۰ شاعر و منتقد هر کدام ۱۰ شعر از مجموعه‌ اشعار سهراب برگزیده‌اند.

از نویسندگان این پرونده می‌توان به عنایت سمیعی، نصرت‌الله مسعودی، فواد نظیری، علیرضا طبایی، حمیدرضا شعیری، اکبر اکسیر، علیرضا بهنام، علیرضا نوری، روجا چمنکار، علیرضا آبیز، شوکا حسینی، سروش دباغ، علیرضا عباسی، لیلا صادقی، علی ثباتی، رضا رحمتی‌راد، احسان مهتدی، سیدحمید شریف‌نیا، حامد هاتف و شاهین شیرزادی اشاره کرد.

همچنین در این بخش «وزن دنیا» گفت‌وگویی با کامیار عابدی درباره‌ کارنامه‌ شعری سهراب سپهری داشته است.

بخش «یاد بعضی نفرات» این شماره‌ با تیتر «ملکه‌ برف‌ها» سیری در شعر و زندگی نازنین نظام شهیدی داشته است با نوشته‌هایی از حافظ موسوی، محمدباقر کلاهی‌اهری، نگار اسکندرفر، مریم حسین‌زاده، گلاله هنری، شهاب نادری مقدم، آناهیتا رضایی، رحمان سهندی و ... .

در بخش «صندوق پستی» نیز یادداشت‌هایی می‌خوانیم از جواد مجابی و علیرضا بهرامی. 

شماره‌ چهاردهم «وزن دنیا» در ۲۲۴ صفحه و با قیمت ۶٠ هزار تومان با صاحب‌امتیازی پوریا سوری و مدیرمسئولی علی مسعودی‌نیا منتشر شده و در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان vaznedonya@ مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST