کد مطلب: ۲۴۸۰۵
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

تاملی در مفهوم معرفت از نگاه ابن سینا و مولانا

هفدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی بوعلی سینا در روز چهارشنبه دوم تیر ساعت ۱۱ صبح با عنوان «تاملی در مفهوم معرفت از نگاه ابن سینا و مولانا» به سخنرانی دکتر ناصر مهدوی اختصاص دارد که به صورت مجازی پخش خواهد شد.

تاملی در مفهوم معرفت از نگاه ابن سینا و مولانا  عموم فیلسوفان بزرگ مسلمان در شرح و تبیین موضوع معرفت و نیز چگونگی شناخت انسان و جهان تحت تاثیر آموزه‌های بزرگترین فیلسوف جهان یعنی ارسطویی بوده‌اند. در این میان ابن سینا؛ با نبوغی حیرت‌انگیز و شرحی عمیق بر اندیشه ‌های ارسطو، نقش بی‌بدیلی در هدف یاد شده داشته که نیاز به تامل بسیار دارد. در این درس‌گفتار تلاش می‌شود نشان داده شود مولانا، دیگر شخصیت بزرگ جهان اسلام، با اینکه با معرفت عرفانی شناخته شده است ولی ابیاتی در مثنوی‌اش می‌توان یافت که نشان می‌دهد موضوع معرفت نظری برای او نیز از اهمیت بسیار برخوردار بوده و بر خلاف ابن سینا که در مشرب ارسطویی سیر می‌کرده‌؛ حال و هوایی سقراطی داشته و به معرفت‌شناسی زمانه ما نیز نزدیک‌تر بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این درس‌گفتار را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST