کد مطلب: ۲۵۰۰۵
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰

مصائب آشپزی برای دیکتاتورها

به تازگی کتاب «مصائب آشپزی برای دیکتاتورها» به قلم یک روزنامه‌نگار به نام ویتولد شابوفسکی باترجمه زینب کاظم خواه وبه همت بنگاه ترجمه ونشرکتاب پارسه انتشاریافته است. نویسنده به چهار قاره مختلف سفر کرده و با آشپزهای پنج دیکتاتور کشورهای عراق، کوبا، کامبوج، اوگاندا و آلبانی یعنی صدام حسین، فیدل کاسترو، پل پوت، عیدی امین و انور خوجه دیدار کرده و با آن‌ها به گفتگو پرداخته‌است.
نویسنده در این کتاب از دریچه آشپزی و آشپزخانه وارد شده‌است تا به بررسی ویژگی‌های شخصیتی این دیکتاتورها بپردازد. با آشپزهای آن‌ها آشپزی کرده و درباره غذای مورد علاقه آن‌ها به گفتگو پرداخته و در کنار این‌ها به وضعیت سیاسی واجتماعی این کشورها نیز پرداخته و توجه کرده‌است.

نشست هفتگی شهرکتاب درروز سه‌شنبه پنجم‌ مرداد ساعت ۱۱ صبح به نقدوبررسی کتاب «مصائب آشپزی برای دیکتاتورها» اختصاص داردکه با حضور منصور ضابطیان، مهدی تدینی، سودابه قیصری و زینب کاظم‌خواه به صورت مجازی برگزارمی شود.


علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST