کد مطلب: ۲۵۰۴۶
تاریخ انتشار: شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰

استفاده به‌جای انتشارات الهدی از ظرفیت نمایندگی‌ها ایران در خارج

ایرنا- مدیرعامل موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، گفت: امکان بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت نمایندگی‌ها و خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی در خارج از کشور از جمله مزیت‌های مجموعه فرهنگی الهدی است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا به نقل از انتشارات فرهنگی و هنری بین‌المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد اسدی‌موحد مدیرعامل انتشارات الهدی در دیدار با مهدی فیروزان مدیرعامل شهر کتاب با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام گرفته توسط این انتشارات، گفت: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی تنها ناشر فعال عرصه بین‌الملل است که در حوزه صنعت نشر، صادرات اقلام فرهنگی فعال است.

وی افزود: بستر سازی برای تعامل فعالان فرهنگی و پدید آورندگان آثار فرهنگی هنری همچنین امکان بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت نمایندگی‌ها و خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی در خارج از کشور از جمله مزیت‌های این مجموعه فرهنگی است.

مدیر عامل شهر کتاب نیز در این دیدار ضمن تشکر و خوشامدگویی به مدیر عامل موسسه الهدی همکاری هم افزایی ، مساعدت و تشریک مشاعی فی مابین دو موسسه فرهنگی شهر کتاب و موسسه الهدی را فرصت مغتنمی برای پر کردن خلا های ارتباطی و اجرایی طرفین و نیز ظرفیتی برای معرفی فرهنگ، تمدن و آثار مکتوب ایرانی در فرامرزها دانست. ایشان در ادامه برخی از ظرفیت های شهر کتاب و تجربیات داخلی موسسه شهر کتاب را به عنوان زمینه های همکاری مطرح و بر بهره گیری حداکثری از امکانات، دسترسی ها، توانمندی ها و امکانات رایزنی های فرهنگی، خانه های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و شعب الهدی در سایر کشورها جهت فراهم نمودن بستر و مقدمات صدور کالاهای فرهنگی از جمله کتاب و صنابع دستی به خارج از مرزها تاکید نمود.

مهدی فیروزان نیز در این دیدار همکاری هم افزایی، مساعدت و تشریک مشاعی بین دو موسسه فرهنگی شهر کتاب و موسسه الهدی را فرصت مغتنمی برای پر کردن خلاءهای ارتباطی و اجرایی طرفین و نیز ظرفیتی برای معرفی فرهنگ، تمدن و آثار مکتوب ایرانی در فرامرزها دانست.

وی در ادامه برخی از ظرفیت‌های و تجربیات داخلی موسسه شهر کتاب را به عنوان زمینه‌های همکاری مطرح و بر بهره‌گیری حداکثری از امکانات، دسترسی‌ها، توانمندی‌ها و امکانات رایزنی‌های فرهنگی، خانه های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و شعب الهدی در سایر کشورها جهت فراهم کردن بستر و مقدمات صدور کالاهای فرهنگی از جمله کتاب و صنایع دستی به خارج از مرزها تاکید کرد.

در این نشست، بهره‌مندی از ظرفیت شهر کتاب، موسسه الهدی و کمیته هماهنگی نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور جهت بستر سازی افزون‌تر برای حضور فاخر و اثر گذار نمایندگان صنعت نشر بین‌الملل کشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

در پایان این دیدار با تشکیل کارگروه‌های مشترک تخصصی زمینه‌های همکاری دو موسسه فرهنگی در داخل و خارج از کشور با هدف بسط و گسترش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی - فرهنگی کشور در حوزه دیپلماسی فرهنگی حداکثر همکاری تخصصی و اجرایی بین دو طرف شکل گیرد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST