کد مطلب: ۲۵۱۴۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

داستان‌های ناگفته روانپزشکی در «دکترهای اعصاب»

ایلنا: کتاب «دکترهای اعصاب» اثر جفری لیبرمن و ترجمه ماندانا فرهادیان توسط نشرنو با همکاری نشر آسیم منتشر شد.

جفری لیبرمن رئیس پیشین انجمن روانپزشکی امریکا (APA) و استاد روانپزشکی در دانشگاه کلمبیا در دکترهای اعصاب تاریخ روانپزشکی را در چشم اندازی مدرن قرار می‌دهد تا دریافتی عمیق از سرگذشت آن به دست دهد. او جهان پشت صحنۀ روانپزشکی و اشتباهات تاریخی آن را می‌کاود و دنیای نوین این علم و قلمرو و مرزهای آن را پیش چشم خواننده می‌نهد.

این کتاب در سه بخش سعی دارد مباحث روانپزشکی را در قالب داستان‌هایی که بعضا درباره مشکلات بیمارانی که به روانپزشک مراجعه می‌کنند نوشته شده، روایت کند. بخش اول داستان تشخیص‌هاست که شامل ۴ بخش است.

بخش دوم به سرگذشت درمان می‌پردازد و به دو بخش تقسیم شده و در نهایت بخش سوم کتاب تولد دوباره روانپزشکی است که تا پایان فصل دهم رادربرمی‌گیرد.

تاریخ روانپزشکی آکنده است از نظریه‌های خیال پردازانه و درمان‌های غریب، درعین حال مملو از روانپزشکان و دانشمندانی است که مجدّانه به دنبال تسکین و درمان موثر اختلالات روانی بوده‌اند. روانپزشکی از روزگاری که مبتلایان به اختلالات روانی را در زنجیر می‌کردند، راهی طولانی و پرفراز و نشیب پیموده است. این کتاب روایتی شگفت‌انگیز عرضه می‌کند از این تحول؛ روایتی که شرح موارد واقعی از بیماری‌ها را با اندیشه‌ها و تأملات نظری همراه می‌کند.

کتاب «دکترهای اعصاب» با قیمت ۱۱۰ هزار تومان در بازار کتاب عرضه شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST