کد مطلب: ۲۵۳۹۳
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

ضرورت توجه به «وندالیسم» به عنوان مقدمه آسیب اجتماعی

ایسنا: مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین گفت: ضرورت توجه به وندالیسم به‌عنوان مقدمه رفتار بزهکارانه، به‌عنوان یک عارضه و آسیب اجتماعی که قشر وسیعی از افراد نوجوان و جوان جامعه در معرض ابتلا به آن قرار دارند یا به‌نوعی به آن دچار شده‌اند، کاملاً مشهود است. دکتر علی احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و خدیجه بابایی دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی مسائل اجتماعی ایران این ضرورت را درک کرده و کتاب «وندالیسم در ورزش» را تألیف کرده‌اند.

علی دل‌زنده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به موضوع کتاب تصریح کرد: جامعه‌شناسی، از تماشاگران ورزش به‌عنوان یک پدیده اجتماعی و جزئی از نهاد اجتماعی ورزش در جامعه، علل و کارکردها، پیامدهای مثبت و منفی آن‌که به‌صورت جریانی یا هیجانی (تدریجی یا سریع) در زندگی جمعی صورت می‌گیرد، بحث می‌کند.

وی افزود: تماشاگران ورزش، اعم از بینندگان و خوانندگان و یا کسانی که در میدان‌های ورزشی برای دیدن مسابقات حاضر می‌شوند، بی‌شک بخش عمده‌ای از مردم، به‌ویژه نوجوانان و جوانان را در جهان ورزشی امروز تشکیل می‌دهند. این پدیده اجتماعی با توجه به حجم عظیم هفتگی و یا حتی در برخی مواقع میزان شبانه‌روزی آن، شاید پرطرفدارترین برنامه فراغتی و رسانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین اظهار کرد: بنابراین ضرورت توجه به وندالیسم به‌عنوان مقدمهٔ رفتار بزهکارانه، به‌عنوان یک عارضه و آسیب اجتماعی که قشر وسیعی از افراد نوجوان و جوان جامعه در معرض ابتلا به آن قرار دارند یا به‌نوعی به آن دچار شده‌اند، کاملاً مشهود است. برخورد عقلانی با این مسئله، نیازمند پژوهش علمی است، لذا مؤلفان تلاش کرده‌اند تا در کتاب حاضر، به بحث و تحلیل در مورد این انحراف بپردازند.

وی یادآور شد: کتاب «وندالیسم در ورزش»، تألیف دکتر علی احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و خدیجه بابایی دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی مسائل اجتماعی ایران در ۲۰۶ صفحه و قطع وزیری به بهای ۹۰ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST