کد مطلب: ۲۵۴۹۴
تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰

خودنوشت حمیدرضا صدر در صدر آثار پرمخاطب قرار گرفت

دنیای‌اقتصاد: با تعطیلی گاه و بی‌گاه بازار کتاب به‌دلیل کرونا در یک‌سال و نیم اخیر، نفس اقتصاد نشر بیش از پیش تنگ شده است. هرچند با سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی و باز بودن اغلب کتاب‌فروشی‌ها تا حدی از تنش‌های اولیه کاسته شده، اما به‌نظر می‌رسد مدت زمانی نیاز است تا اعتماد مخاطبان برای حضور در مراکز فروش جلب شود و بار دیگر علاقه‌مندان برای یافتن کتاب مورد نظر خود با فراغ‌بال در بازار بگردند. با همه اینها تجربه نشان می‌دهد در همین مدت هم اگر اثری درخور روانه کتاب‌فروشی‌ها شود، از چشم کتاب‌دوستان دور نخواهد ماند؛ آن‌چنان که کتاب «از قیطریه تا اورنج کانتی» اثر زنده‌یاد حمیدرضا صدر توانسته است در این بازار آشفته خود را نشان دهد. به گزارش خبرآنلاین، بر اساس آمار چند مرکز فروش از جمله بیدگل، شهر کتاب مرکزی و شهر کتاب الف این کتاب رتبه‌های اول و دوم را از میان پنج عنوانِ پرفروش به‌دست آورده است. 

«از قیطریه تا اورنج‌کانتی» که به سرعت به چاپ سوم رسیده است، روایتی خودنوشت از زندگی زنده‌یاد حمیدرضا صدر، منتقد سینما و کارشناس فوتبال از روزهای دست‌وپنجه نرم‌کردنش با بیماری سرطان است. در پشت جلد کتاب آمده است: «چشم در چشم بیماری، زمان و مرگ. آخرین کتاب حمیدرضا صدر که وصیت کرده بود بعد رفتنش منتشر شود، روایتی است بی‌وقفه و پرشتاب از جنگیدن با بیماری، هراس‌ها و امیدها و البته تصویر مردی که سرخوشانه به زندگی آری می‌گوید؛ حتی در سخت‌ترین و نزدیک‌ترین لحظه‌ها به مرگ. از قیطریه تا اورنج کانتی مملو از کلماتی است که تاریخ وجود یک ذهن شگفت را روایت می‌کنند؛ ذهن مردی که می‌خندد.»

حمیدرضا صدر، نویسنده، منتقد سینما و کارشناس فوتبال در برنامه‌های صداوسیما، ۳۰فروردین سال ۱۳۳۵ در مشهد به دنیا آمد. وی پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته شهرسازی از دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و مدرک دکترای خود را از دانشگاه لیدز دریافت کرد. صدر صبح روز ۲۵ تیرماه سال ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

صدر نوشتن «از قیطریه تا اورنج کانتی» را بعد از مطلع‌شدن از ابتلایش به بیماری سرطان آغاز کرد و پس از اتمام آن، وصیت کرد که این کتاب، پس از درگذشتش منتشر شود.

چاپ سوم کتاب «از قیطریه تا اورنج کانتی» نوشته حمیدرضا صدر، در ۳۳۶ صفحه به قیمت ۹۸هزار تومان، در قطع رقعی و جلد شومیز، از سوی نشر چشمه به چاپ رسیده است.

همچنین اطلاعات به‌دست‌آمده از ۷کتابفروشی‌ بیدگل، نیلوفر، امیرکبیر و اسم در خیابان انقلاب، ثالث در خیابان کریمخان، شهر کتاب مرکزی در خیابان شریعتی و شهر کتاب الف در زعفرانیه نشان می‌دهد «تکه‌هایی از یک کل منسجم» و رمان غیرفارسی «مغازه خودکشی» در میان عناوین پرفروش‌های این ماه بوده است. البته رمان خارجی «اصلاحات» نوشته جاناتان فرنزن با ترجمه پیمان خاکسار و رمان ایرانی «حفره» به قلم محمدرضایی‌راد که از پرفروش‌های بازار کتاب در مرداد بودند از فهرست پرفروش‌های این ماه بیرون رفته‌اند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST