کد مطلب: ۲۵۵۱۸
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰

خاکسپاری پیکر بانو خلیلی در خانه ابدی

خبرآنلاین: پیکر بانو پروین خلیلی در میان انبوهی از دسته های سوگواری گروه ها و تشکل های مردمی در لبنان بدرقه شد. «شیخ علی الخطیب» نماینده مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر پیکر همسر امام موسی صدر نماز میت اقامه کرد سپس در خاک آرام گرفت.


پروین خلیلی همسر امام موسی صدر، ۸۳ ساله و ایرانی الاصل بود که در شهر صور، مرکز فعالیت های سیاسی، اجتماعی و دینی صدر، به خاک سپرده شود.  ام صدری روز پنج شنبه برابر با سی ام سپتامبر ۲۰۲۱ دار فانی را وداع گفت. مراسم ترحیم آن مرحومه روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در سالن وحدت ملی درساختمان مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان برگزار می شود.

مراسم تشییع از مقابل موسسات  امام موسی صدر شروع و پس از عبور از خیابان های شهر صور و نهاد الجعفریه به سمت آرامگاه ابدی حرکت کرد در حالی که خودروهای وابسته به جمعیت الرساله در جلوی آن حرکت می کردند و انبوهی از جمعیت و فعالینی از مناطق  مختلف در آن مشارکت داشتند.

«محمد رعد» نماینده سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، ایوب حمید نماینده رئیس مجلس لبنان، قاسم هاشم نماینده نخست وزیر، شیخ علی الخطیب معاون رئیس شورای اعلای اسلامی شیعیان لبنان و شمار دیگری از نمایندگان مجلس لبنان به همراه «محمد جلال فیروزنیا» سفیر ایران در لبنان، افسران ارشد ارتش، نیروهای امنیتی و روسای شوراهای شهر از جمله شخصیت هایی بودند که در مراسم تشییع پیکر همسر امام موسی صدر مشارکت داشتند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST