کد مطلب: ۲۵۵۲۲
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰

انتقاد از سیاسی شدن فرهنگ

ایسنا: علی‌اصغر حداد با انتقاد از سیاسی شدن فرهنگ، می‌گوید انتظار دارد فرهنگ را به اهالی فرهنگ بسپارند.

این مترجم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت فرهنگ و ادبیات در دولت دوازدهم و خلاءهایی در این زمینه که به حمایت نیاز دارند، اظهار کرد: چهار سال آقای روحانی هم مثل سال‌های دیگر بود و فرهنگ همچنان در حال درجا زدن است.

او افزود: در این چهار سال هم اتفاق خاصی نیفتاد؛ همان‌طور بود که قبلا هم بود. این دوره ویژگی خاصی ندارد که بتوان درباره آن صحبت کرد و گفت که چیزی عوض شده؛ چه بد و چه خوب. همان آش است و همان کاسه. چیزی هم عوض نشده است.

علی‌اصغر حداد سپس از نگاه سیاسی به فرهنگ انتقاد کرد و گفت: امر فرهنگ را از آغاز به اهالی فرهنگ نسپردند و به همین علت امر فرهنگ به یک امر سیاسی تبدیل شده است. در این چهار سال هم همین اتفاق برای فرهنگ افتاد.

او در عین حال بیان کرد: دولت‌ها خودشان را قیم همه چیز می‌دانند و گمان می‌کنند که همه چیز را می‌دانند و دیگران هیچ چیز نمی‌دانند. در نهایت، نتیجه این می‌شود که شده است.

این مترجم در پایان بار دیگر بر لزوم سپردن فرهنگ به دست اهالی فرهنگ تاکید کرد و انتظار خود از دولت جدید را چنین بیان کرد: از دولت جدید همان انتظاری را داریم که از دولت‌های قبلی هم داشتیم؛  انتظار ما این است که فرهنگ را به اهالی فرهنگ بسپارند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST