کد مطلب: ۲۶۸۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱

ضیاء موحد: منظورم موسوی گرمارودی نبود

ایسنا: این شاعر و منطق‌دان در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: من از سخنرانی گرمارودی (درباره‌ی صادق هدایت) اطلاعی نداشتم و منظورم او نبود. منظور من کسانی بودند که در زمینه‌ی شعر نو با آثاری که منتشر کرده‌اند، اهانت می‌کنند.
او همچنین افزود: من درباره‌ی کسانی سخن گفتم که زمانی چند شعر نو گفته‌ و برگشته‌اند و حالا می‌گویند کارمان درست نبود و اشتباه کردیم. اگر کتاب‌هایی را که در چند ماه اخیر منتشر شده‌اند، بخوانید، متوجه می‌شوید که منظور من چه کسانی هستند.
موحد سپس اظهار کرد: این‌ها آدم‌هایی هستند که اصلا بی‌خود وارد شعر ما شده‌اند. اصلا ذهنیتش را نداشته‌اند. منظور من قطعا کسانی هستند که وارد شعر نو شده‌اند و بعد از مدتی شعر نو را کنار گذاشته‌اند و شروع به تخطئه‌ی راهی کردند که نیما با شعر نو بر شعر ایران گشود.
به گزارش ایسنا، ضیاء موحد در مراسم جشن تولدش در سخنانی گفت: از آن‌جایی که من همیشه باید یک چیز تند بگویم، بعضی‌ها به خاطر مد روز و از قافله عقب نمادن به راه می‌آیند. بعضی از آن‌ها‌‌ همان اول می‌فه‌مند و برمی‌گردند، بعضی‌ها هم مقداری راه می‌آیند، ‌ برمی‌گردند و حتا توبه و استغفار می‌کنند و حتا به کسانی که آن راه را رفته و موفق شده‌اند، جسارت و اهانت هم می‌کنند.
این مراسم با حضور علی موسوی گرمارودی همراه بود که چندی پیش در مراسمی بر صادق هدایت لعن فرستاد، و به نظر می‌رسید شاید صحبت‌های کنایه‌آمیز موحد متوجه او هم باشد.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST