کد مطلب: ۲۸۸۶۹
تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰

دروغ ممنوع» در بازار کتاب

ایلنا: کتاب «دروغ ممنوع» کتابی است درباره دروغگویی. منظور دروغ‌های آگاهانه نیست بلکه دروغ‌هایی ناآگاهانه است که همه جا شاهدشان هستیم. تحقیقاتی که حدود دوازده سال پیش در دانشگاه تورنتو انجام شد، نشان می‌دهد که مردم حتا در عرض سه دقیقه تعامل اجتماعی دروغ می‌گویند و تا زمانی که عملکر خود را دوباره مرور نکنند حتا متوجه دروغ‌هایی که گفته‌اند، نمی‌شوند.

طی ده سال اخیر مسئله شهادت عینی انتقادات شدیدی شده است، چون محققان دریافته‌اند که مردم کمترین اطمینانی در مورد چیزی که شاهدان مدعی آن هستند، ندارند و ممکن است صرفا بر اساس باور صادقانه‌ای که به خود فرد دارند، ادعایش را باور کنند.

این دروغ‌های ناآگاهانه با وجود بی‌قصد و غرض بدون گوینده، حسن نیت او، یا سرسری بودنشان مخرب‌اند.

بنت پولوگ نویسنده «دروغ ممنوع» در این کتاب آنچه را که با آن مواجه شده تحریر کرده است. او روان‌شناس است و بعد از حدود سی سال کار به این نتیجه رسیده که همه مشکلات زندگی در پی یک دروغ ایجاد می‌شوند. هر دروغ، دروغی دیگر به دنبال دارد و اگرچه در هر فرد لایه‌های مختلف دروغ ممکن است وجود داشته باشد مسئله اصلی همچنان دروغ است.

او معتقد است: در اختلالاتی مانند اضطراب، وسواس، افسردگی، ترس‌های بی‌منطق، ناتوانی در لذت بردن از زندگی، بلاتکلیفی، وجود مشکل در دوست داشتن و دوست داشته شدن، اعتیاد به مواد مخدر، خشونت خانگی چه در نقش ظالم و چه در نقش قربانی، یا مشکلات عدیده رابطه که مردم را به سمت روان درمانی سوق می‌دهند، دروغ نقش مهمی ایفا می‌کند.

کتاب «دروغ ممنوع» رهایی از مخمصه و سردرگمی در زندگی نوشته نبت پولوگ و ترجمه مریم تقدیسی توسط انتشارات ققنوس با قیمت ۴۸ هزار تومان روانه بازار شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST