کد مطلب: ۲۹۰۱۸
تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰

فلسفه صنفی از منظر صنف فلسفه

کتاب فیلسوف و مبارزه صنفی: روایتی از شکل‌گیری انجمن صنفی دانشگاه تبریز و ایده تکوین سوژه صنفی در ایران به قلم دکتر مسعود امید دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تبریز منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز این کتاب باهدف تبیین فلسفی سوژه صنفی به همراه بیان تجربه‌هایی از زیست اجتماعی-فلسفی عضو شورای صنفی دانشگاه نوشته‌شده و روایت خاطره‌ای دانشگاهی-صنفی با صبغه فلسفی از زبان یک فرد فلسفی است.

تبیین فلسفه و چیستی واژه صنفی به‌عنوان سوژه حقوقی ویکی از مقتضیات زیست اجتماعی مدرن که به‌صورت قاعده‌مند در راستای رفع‌ورجوع موانع تحقق حقوق خود، به‌عنوان بخشی از محتویات این کتاب است که یک عضو هیئت‌علمی گروه فلسفه بر اساس پیش‌فرض لزوم پیوند فلسفه بازندگی در حوزه‌های مختلف، نکته‌پردازی‌های فلسفی و نظری را در موقعیت عضو انجمن صنفی دانشگاه بیان می­نماید.

این کتاب در سه فصل به همراه مقدمه و نتیجه‌گیری در ۲۴۵ صفحه توسط انتشارات شفیعی چاپ‌شده و به‌عنوان یک اثر صنفی، فلسفی و تاریخی درصدد ارائه گزارش مختصری از چگونگی تکوین انجمن صنفی دانشگاه تبریز به همراه ایده­های فلسفی در خصوص انجمن صنفی و نگاهی فلسفی در چهارچوب خاص فلسفی است که یافتن نمونه‌ای مشابه این اثر فعلا" در میان کتاب‌های نویسندگان این حوزه کاری سخت است.

هرچند این کتاب باهدف تدریس و آموزش دانشجویان در دانشگاه تألیف نشده اما می­تواند ضمن آشنایی با مفاهیم فلسفی-زیست اجتماعی، تجارب مفیدی برای راهنمایی افرادی که قصد شرکت در تشکل‌های صنفی و مردم‌نهاد در مراکز دانشگاهی دارند را انتقال دهد.

شایان‌ذکر است دکتر مسعود امید دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تبریز هست حدود بیست عنوان کتاب چاپ‌شده یا در زیر چاپ از قبیل: درآمدی بر فلسفه ریاضی، فلسفه تاریخ فلسفه، فرهنگ اصطلاحات فلسفی، دیدگاه‌های فلسفی علامه طباطبایی، جستارهایی در فلسفه تطبیقی، سهروردی: فلسفیدن فارغ از وجود، تأملاتی در فلسفه دکارت، سوبژکتیویته در تفکر فلسفی جهان اسلام چاپ و ارائه بیش از ۱۲۰ مقاله در نشریات و کنفرانس‌های معتبر داخلی و بین‌المللی، رئیس انجمن فلسفه و فلسفه ورزی تبریز از سوابق علمی و پژوهشی این عضو هیئت‌علمی دانشگاه تبریز است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST