کد مطلب: ۲۹۰۳۸
تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰

«گئورگ زیمل» فریزبی به چاپ دوم رسید

مهر: انتشارات گام نو دومین چاپ کتاب «گئورگ زیمل» نوشته دیوید فریزبی و ترجمه جواد گنجی را با شمارگان ۳۰۰ نسخه، ۲۵۶ صفحه و بهای ۷۳ هزار تومان منتشر کرد. چاپ نخست این کتاب سال ۱۳۸۶ با شمارگان ۱۴۰۰ نسخه و بهای ۳,۲۰۰ تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود.

گئورگ زیمل (۱۹۱۸-۱۸۵۸)، جامعه‌شناس و متفکر آلمانی و بنیانگذار جامعه‌شناسی فرمیک است. آثار او بالغ بر بیست جلد کتاب و بیش از ۳۰۰ مقاله را شامل می‌شود. زیمل یک دهه قبل از ماکس وبر به دنبال پایه‌گذاری جامعه‌شناسی به منزله رشته‌ای مستقل، بود.

امروزه بسیاری او را از جمله پدران بنیانگذار جامعه‌شناسی و نخستین جامعه‌شناسی مدرنیته می‌دانند. فریزبی در این کتاب ابتدا مفهوم جامعه‌شناسی، فرم‌های رفتاری و فرهنگی، و مدرنیته کلان‌شهری را بیان کرده و سپس بخشی از زندگی‌امه گئورگ زیمل و معاصران وی را روایت می‌کند و به تحلیل و بررسی آثار این جامعه‌شناس و متفکر اثرگذار می‌پردازد.

نویسنده در بخش‌های بعدی کتاب نخستین تلاش‌های زیمل برای ایجاد مفهومی جدید از جامعه‌شناسی و مرزبندی و تفکیک آن از روان‌شناسی و تاریخ را بیان می‌کند. وی در ادامه آثار زیمل در زمینه روان‌شناسی قومی، سوسیالیسم، ابعاد تفکیک اجتماعی، فلسفه پول، از خودبیگانگی فرهنگی، چگونگی امکان‌پذیری جامعه و موارد دیگری را ارزیابی می‌کند. در پایان نیز به زیمل و معاصران، و از جمله مارکس وبر و دورکیم می‌پردازد و نقش زیمل را در جامعه‌شناسی مدرن مورد واکاوی قرار می‌دهد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST