کد مطلب: ۲۹۲۱۹
تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰

تولدت مبارک «ویرجینیا وولف»!

ایسنا: تاثیر زندگی و آثار ادبی «ویرجینیا وولف» پس از گذشت سال‌ها از تولد او همچنان در جهان ادبیات و سایر حوزه‌ها مشهود است.

 ۲۵ ژانویه با صد و چهلمین سالروز تولد نویسنده برجسته بریتانیایی مصادف است که آثار تحسین‌شده‌ای همچون «خانم دالووی»، «به‌سوی فانوس دریایی» و  «اتاقی از آن خود» را به نگارش درآورده است: «ویرجینیا وولف».

«وولف» در سال ۱۸۸۲ متولد شد و از همان کودکی در فضاهای متاثر از خلاقیت قرار گرفت چراکه والدین او از چهره‌های مهم حلقه‌های ادبی و هنر لندن محسوب می‌شدند.

«ویرجینیا وولف» را به واسطه کاوش آثار او در مدرنیسم و روایت‌های فمینیسم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان عصر او می‌شناسیم. «وولف» منبع الهام نویسندگان نامدار دیگری همچون «مارگارت اتوود» و «گابریل گارسیا مارکز» بوده است.

«ویرجینیا وولف» از سنین جوانی نویسندگی را آغاز کرد و همزمان به تحصیل هم پرداخت. این نویسنده پس از این‌که در سن ۱۳ سالگی مادرش را از دست داد، کم کم با مشکلات روحی مواجه شد و وابستگی زیادی به خواهرش یعنی «ونسا بل» که یک نقاش بود، پیدا کرد. این دو به همراه یکدیگر به منطقه «بلومزبری» نقل مکان کردند.

همسر این نویسنده، یعنی «لئونارد وولف» و خواهرش از جمله افراد کلیدی انجمن روشنفکرانی به نام «گروه بلومزبری» بودند. این گروه از چندین هنرمند و متفکر تشکیل شده بود.

با این‌که «وولف» در دوران فعالیتش به عنوان نویسنده، برای نگارش آثار پیشگامانه و رمان‌هایی بر اساس جریان سیال ذهن مورد توجه و تحسین منتقدان ادبی قرار می‌گرفت اما به طور مداوم از بیماری روانی رنج می‌برد و زندگی‌اش در نهایت در سال ۱۹۴۱ و در سن ۵۹ سالگی بر اثر خودکشی به پایان رسید.

«خانم دالووی گفت که گل را خودش می‌خرد.» شاید یکی از مشهورترین جملات آغازین یک کتاب باشد که در رمان پیشگامانه «خانم دالووی» به نگارش درآمد. این رمان برای استفاده پررنگ از سبک «جریان سیال ذهن» شهرت دارد که به واسطه آن آمیزه‌ای جذاب از دیدگاه‌ها، عواطف و نظرات مختلف شکل گرفته است، چرا که داستان از شخصیتی به شخصیتی دیگر می‌رسد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST