کد مطلب: ۲۹۷۵۲
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

مجلّا در بوته‌ی نقد

 رمان مجلّا به قلم نازان بکیر اوغلو باترجمه‌ی مریم طباطبائیها به همت نشرکراسه منتشرشده است.مجلّا یکی از هزاران زنی‌ست که در هزارتوی پیچیده‌ی جوامع سنتی و مردسالار تنها قدم در مسیری می‌گذارد که تمام زنان خوب جامعه او نهاده‌اند و بر سرنوشتی گردن می‌نهد که تنها گزینه‌ی پیش روی اوست. این اثر در ظاهر رمانی‌ست بر اساس سرگذشت زنی به نام مجلّا که در ترکیه‌ی سال‌های گذشته عمر می‌گذارند، اما نازان بکیر اوغلو نویسنده‌ی شصت‌و‌چهارساله‌ی کتاب، هنرمندانه در لایه‌های زیرین این رمان شیرین و خواندنی به سیر تحولات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی ترکیه در یک قرن اخیر می‌پردازد. نکته‌ی حائز اهمیت در این اثر قرابت فرهنگی، عرفی و مذهبی بین دو کشور ‌ایران و ترکیه است که موجب می‌شود خواننده‌ی ایرانی به‌راحتی در صورت بسیاری از زنان اطراف خود مجلّای داستان را بیابد.
نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه بیستم اردیبهشت  ساعت ۱۵ به نقدوبررسی رمان «مجلّا» اختصاص دارد که با حضور فرشته نوبخت، فرزانه سکوتی و مریم طباطبائیها برگزارمی شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST