کد مطلب: ۲۹۹۶۳
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

نقشه و قلمرو


«نقشه و قلمرو» بزرگ‌ترین رمان میشل اوئلبک است؛ رمانی که به نوعی جمع‌بندی تاریخ است و برآوردی عمیق از یک زندگی؛ هزارتویی متافیزیکی، رمانی کامل و سیاه و عجیب؛ رمانی که خود نویسنده معتقد است با قلمروهای روایی متفاوتش یکی از پیچیده‌ترین ساختارها را در بین متن‌هایش دارد. اوئلبک در نقشه و قلمرو با ترسیم دقیق پیشرفت اجتماعی یک هنرمند و گنجاندن خود در کتاب و برهم ‌زدن این حضور، آرام می‌گیرد.میشل اوئلبک، پدیده بزرگ ادبیات فرانسه، تنها نویسنده‌ای است که توانسته به این اندازه از تاریخ دنیای ما پرده بردارد و تنها نویسنده فرانسوی است که در این سال‌ها از موفقیت جهانی در چنین ابعادی برخوردار شده اما تاوانی سخت نیز پرداخته است: همان‌قدر که چون ستاره‌ای واقعی ستایش می‌شود، منفور هم هست و بی‌رحمانه نقد شده است. او از معدود نویسندگانی است که از اسمش صفت ساخته‌اند و سبکی خاص ابداع کرده است: زیبایی‌شناسی‌ غم‌زده و کما‌بیش غریبی که تنها به جهانِ رمان‌هایش محدود نمی‌شود. میشل اوئلبک سال ۲۰۱۰ جایزه ادبی گنکور را به‌خاطر خلق رمان «نقشه و قلمرو» به‌دست آورد. پیش از اعطای این جایزه، کتاب او از فروش ۲۰۰ هزار نسخه‌ای در فرانسه برخوردار شده بود.« نقشه و قلمرو» نوشته میشل اوئلبک را ابوالفضل‌ الله‌دادی به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر نو منتشرشده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه  ۲۴ خرداد ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «نقشه و قلمرو»  اختصاص دارد که با حضور حمیدرضا شعیری، یاسر نوروزی و ابوالفضل الله‌‌دادی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST