کد مطلب: ۲۹۹۹۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

ضحاک

به تازگی رمان «ضحاک» نوشته‌ی ولادیمیر مدودف باترجمه فرزانه شفیعی و مریم قدیانلو به همت انتشارات هرمس منتشر شده است.

مدودف متولد ۱۹۴۴، نویسنده، روزنامه نگار، ویراستار و برنده‌ی چند جایزه‌ی ادبی در روسیه است. رمان ضحاک در سال ۲۰۱۷ در روسیه منتشر شد و توجه بسیاری از منتقدان، اهل ادب و علاقه‌مندان کتاب را به خود جلب کرد. این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی ادبی بوکر دانشجویی شد و سپس به فهرست نامزدهای سه جایزه‌ی ادبی معتبر روسیه شامل «نوس»، «روسکی بوکر» و  «یاسنایا پالیانا» راه یافت. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ضحاک، این است که پنجره‌های تازه‌ای را به چشم‌اندازهای گوناگون زندگی در بخش‌های غیرمرکزی تاجیکستان گشوده و نادیده‌ها و ناشنیده‌های بسیاری را پیش روی خواننده می‌گذارد؛ به همین دلیل، افزون بر ارزش ادبی، می‌توان در سایر زمینه‌های علوم انسانی نیز ـ به‌ویژه برای ایرانیان و دیگر فارسی‌زبانان ـ اهمیت داشته باشد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «ضحاک»  اختصاص دارد که با حضور فرزانه شفیعی، مریم قدیانلو و ابراهیم اسماعیلی اراضی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST