کد مطلب: ۳۰۱۸۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱

آن شو که هستی

به تازگی کتاب «آن شوکه هستی» نوشته‌ی آلن واتس با ترجمه‌ی سعید اسفندیاری مطلق و علی گلزاریان به همت نشر نگاه معاصر منتشر شده است. این کتاب مجموعه‌ای از نوشته‌های آلن واتس است که به مسأله‌ی دشوار و پیچیده‌ی انسانی می‌پردازد که به دنبال حقیقت واقعی خود است. پژوهشی که به قیمت دیدن زندگی هر شخص «درست همان‌گونه که هست» صورت می‌پذیرد. نویسنده با مدد گرفتن از آموزه‌های شرقی چونان درمانگری برای دردهای انسان عصر مدرن، ظاهر می‌شود و «کیمیای معنوی» از عناصر شفابخش آن آیین‌ها می‌سازد و آن را برای ما کارا می‌بیند. او به دنبال آن است تا آدمیانِ این عصر، به چنین آموزه‌هایی به دیده‌ی التفات نگاه کنند. آلن واتس با شناختی که از شرق و غرب دارد، در پی استخراج عناصر کلیدی آیین‌های شرقی است برای نجات انسان غربی. و در این مسیر آگاه است که نزدیک کردن این دو دنیا چه راه دشوار و گاه نشدنی است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه چهارم مرداد  ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «آن شو که هستی» نوشته‌ی آلن واتس اختصاص دارد که با حضور دکتر علی زاهد،  دکتر حسین محمودی و علی گلزاریان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST