کد مطلب: ۳۰۱۹۷
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱

کتاب کوچک لوکا

گسترش: «کتاب کوچک لوکا» با زیرعنوانِ رازهای خوشحال‌ترین مردم دنیا اثری است به قلم مایک وایکینگ که نشر کتاب مجازی آن را به چاپ رسانده است. توی کل دنیا هیچ‌کس به اندازه‌ی مایک وایکینگ، درباره‌ی خوشحالی، که دانمارکی‌ها بهش می‌گن لوکا، اطلاعات نداره. مایک، مدیر عامل مرکز شادی‌پژوهی تو کپنهاگ و نویسنده‌ی کتاب پرفروش «هوگا»ست. مطمئناً می‌توانیم چیزهای زیادی درخصوص رضایت از زندگی از دانمارکی‌ها یاد بگیریم؛ اما این را هم باید بدانیم که کلیدهای خوش‌بختی در سراسر این کره‌ی خاکی، مثل گنج دفن شده‌اند.

در این کتاب جذاب، مایک دستمان را می‌گیرد و همراه با یک نقشه‌ی گنج، ما را می‌برد تا قفل درهایی را که به سوی یک زندگی خوب باز می‌شوند، بشکنیم. او از نحوه‌ی سپری کردن زمان باارزشمان گرفته تا نحوه‌ی ارتباط با همسایه‌مان و پختن شام، کلی مدرک، داستان و نکته از رضایت‌مندترین گوشه‌های این سیاره جمع کرده و به ما گفته است. این کتاب یک راهنمای مرجعه و کمک می‌کند تا هرکسی لوکای زندگی خودش را پیدا کند.

مایک وایکینگ انگیزه‌ی نوشتن این کتاب را چنین بیان می‌کند: دادن نقشه‌ی گنج دست شما، تعقیب خوشحالی، جست‌وجوی خوبی‌هایی که در این دنیا وجود دارد و آوردن آن‌ها به روشنایی و بعد پخش کردنشان با کمک همدیگر. کتاب‌ها به طرز فوق‌العاده‌ای تفکرات را منتقل می‌کنند. کتاب قبلی من، «کتاب کوچک هوگا»، مفهوم دانمارکی خوشحالی‌های روزانه را با جهان به اشتراک گذاشت. آن کتاب خوانندگانش را تشویق می‌کرد که روی خوشی‌های ساده‌ی زندگی روزمره تمرکز کنند. من از زمان چاپش تا حالا کلی نامه‌ی پرمهر از سراسر جهان دریافت کردم.

یکی از آن‌ نامه‌ها، از طرف ساراست که در انگلستان مربی بچه‌های پنج ساله است و علاقه‌ی زیادی به سلامت روانی بچه‌ها و تأثیر خوشحالی بر ظرفیت یادگیری‌شان دارد. سارا نوشته است: من کتاب شما را خواندم و تصمیم گرفتم هوگا را به کلاس معرفی کنم او برای من نوشته که چطور یک ریسه‌ی لامپ توی کلاس آویزان کردند، میان‌وعده‌هایشان را با هم تقسیم می‌کنند، شمع روشن می‌کنند و از زنگ داستان‌گویی لذت می‌برند. ما حتی با تخته‌ی هوشمند کلاس، فیلمی از سوختن آتش شومینه پخش می‌کنیم تا احساس گرمی و دنجی بیشتری داشته باشیم. در روزهای طولانی زمستانی که بعد از کریسمس خیلی کسل‌کننده هستند، این کار همه‌ی کلاس و کارکنان را به وجد می‌آورد. من سعی می‌کنم تا بفهمم چطور می‌توان تأثیر این کار بر خوشحالی بچه‌ها را اندازه گرفت؛ اما حدس می‌زنم که چهره‌های خندان و آرامشان به اندازه‌ی کافی معیاری برای اندازه‌گیری است.

این اصلی‌ترین کار من به‌عنوان مدیر عامل مؤسسه‌ی شادی‌پژوهی در کپنهاگ است: اندازه‌گیری، درک و تولید خوشحالی. در این مؤسسه، ما به دنبال کشف علل و اثرات خوشحالی انسانی و تلاش برای پیشرفت کیفیت زندگی افراد، در سراسر دنیا هستیم.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST