کد مطلب: ۳۰۵۰۴
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

داستانک‌هایی با درونمایه مرگ

ایلنا: کتاب «مقلد صدا» اثر توماس برنهارد با ترجمه ناصر غیاثی به همت فرهنگ نشر نو در ۱۲۵ صفحه با قیمت ۵۵ هزار تومان منتشر و روانه بازار شده است.

توماس برنهارد اتریشی از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات آلمانی زبان به شمار می‌رود. ابتدا قرار بود این مجموعه داستانک را محتمل- نامحتمل بنامد که می‌توان آن را توصیف دقیق صد و اندی داستانک مقلد صدا دانست که درونمایه اصلی آن‌ها مرگ است به طنز.

مکان اغلب داستان‌های این کتاب شهرهایی است در اتریش که مورد نیش و کنایه‌های برنهارد قرار می‌گیرد اما او تنها به اتریش بسنده نمی‌کند و مکان برخی دیگر از این داستانک‌ها را در دیگر کشورها و از جمله ایران برمی‌گزیند. جمله‌های طولانی و پیچ در پیچ از دیگر ویژگی‌های داستانک‌های این کتاب است.

توماس برنهارد داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و شاعر اتریشی در نهم فوریه ۱۹۳۱ در هیرلن هلند به دنیا آمد و در دوازدهم فوریه ۱۹۸۹ در گموندن اتریش از دنیا رفت. او بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۷ در آکادمی موتسارتیوم سالزبورگ موسیقی و تئاتر خواند و از سال ۱۹۷۵ به عنوان نویسنده‌ی آزاد زندگی کرد. او تعدادی از مشهور‌ترین جوایز ادبی را دریافت کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه ممتاز دولت اتریش در سال ۱۹۶۷ و جایزه‌ی گئورگ در سال ۱۹۷۰ اشره کرد، همچنین او جزو مهمترین نویسندگان آلمانی زبان قرن بیست است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST