کد مطلب: ۳۱۳۴۸
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

نگاه به چهره واقعی پوتین

عصر ایران: کتاب «زمستان در راه است» به نویسندگی گری کاسپارف و ترجمه امیرحسین فاضلی مقدم  توسط نشر کوله پشتی در بازار نشر ارائه گشته است.

  کتاب زمستان در راه است که با قوۀ هوش، باور و امیدهای کاسپارف برای کشورش به رشتۀ تحریر درآمده، چهرۀ واقعی پوتین را به تصویر می‌کشد: خطری جدی که پیش چشمانمان پنهان شده است.

ارتقای ولادیمیر پوتین (سرهنگ سابق کاگ‌ب) به جایگاه ریاست جمهوری در سال ۱۹۹۹، نشانۀ آشکاری بود که روسیه از دموکراسی فاصله گرفته است. با مماشات آمریکا و سایر قدرت‌های جهان طی این سال‌ها، پوتین نه‌تنها به دیکتاتور که به تهدیدی جهانی بدل شده است. به واسطۀ منابع عظیم در دسترس و زرادخانۀ هسته‌ای قدرتمند، پوتین به مرکز ثقل تهاجم به آزادی سیاسی و نظم نوین جهانی بدل شده است.

 

برای گری کاسپارف هیچ‌یک از اینها تازگی ندارد. او بیش از یک دهه از منتقدان سرسخت پوتین بوده و حتی رهبری جبهۀ اپوزیسیون حامی دموکراسی را در انتخابات نمایشی سال 2008 به دست داشته. باوجوداین، طی این سال‌ها کاسپارف با تماشای به حقیقت پیوستن پیشگویی‌هایش دربارۀ انگیزه‌های پوتین، با حقیقت تلخ‌تری مواجه شده است: روسیۀ پوتین، مثل داعش و القاعده، خود را در جایگاهی مقابل کشورهای جهان آزاد تعریف می‌کند.

با قدرت گرفتن روزافزون پوتین، دامنۀ تهدیداتش نیز از منطقه‌ای، به محلی و جهانی گسترش یافته است. در این کتاب کاسپارف نشان می‌دهد که انحلال اتحاد جماهیر شوروی نه نقطۀ پایان که تنها تغییر فصل بود و جنگ سرد به بهاری نو بدل شد. اما اکنون بعد از سال‌ها مماشات و قضاوت اشتباه، زمستان دوباره از راه رسیده است.

گری کاسپاروف سخنران تجاری، فعال جهانی حقوق بشر، نویسنده و قهرمان سابق شطرنج جهان است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST