کد مطلب: ۳۶۲۳
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲

بازدید معاون بین‌الملل دفتر رهبری از شهرکتاب مرکزی

در این دیدار دو ساعته که عصر روز یکشنبه ۲۴ شهریور انجام شد، آیت‌الله محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری، حجت‌الاسلام صابر اکبریان جدی مدیرکل آسیا و اقیانوسیه این معاونت، ابوذر ابراهیمی ترکمان رایزن فرهنگی ایران در روسیه، مهدی فیروزان مدیرعامل موسسه شهرکتاب، علی اصغر محمدخانی معاون فرهنگی شهرکتاب و مژگان امجد مدیر فروشگاه مرکزی حضور داشتند.

آیت‌الله محسن قمی


در جریان این بازدید، مهندس مهدی فیروزان درباره‌ی اهداف و ماموریت‌های موسسه غیرانتفاعی عام‌المنفعه شهرکتاب توضیحاتی ارائه کرد. وی همچنین در معرفی نسل جدید توسعه فروشگاه‌های شهرکتاب و رسیدن به مفاهیم «سوپرمارکت فرهنگی» و «شهرکتاب، شهری آرام و زیبا برای دانستن» که به عنوان الگویی موفق از تلفیق خرید همراه با تفریح تعریف شده، توضیحاتی ارائه کرد.
علی‌اصغر محمدخانی نیز ضمن ارائه اطلاعاتی از برنامه‌های فرهنگی، شرکت‌ها و مراکز وابسته به شهرکتاب، برنامه‌های ده سال آینده معاونت فرهنگی و بین‌المللی این موسسه را تشریح کرد. او همچنین همایش «حافظ و دوستی» را که قرار است به مناسبت روز حافظ برگزار شود، به عنوان یکی از برنامه‌های بین‌المللی شهرکتاب برشمرد.
در بخشی از این دیدار، آیت‌الله قمی در گفتگو با مهدی فیروزان درباره فعالیت‌های فرهنگی و بین‌المللی موسسه شهرکتاب و چگونگی گسترش این فعالیت‌ها در راستای شناساندن فرهنگ ایرانی و اسلامی به دیگر ملت‌ها صحبت کرد.

آیت‌الله محسن قمی


آیت‌الله قمی پس از بازدید از بخش‌های مختلف فروشگاه مرکزی، در سخنانی کوتاه گفت: تنوع فعالیت‌ها، برنامه‌ها و محصولات فرهنگی شهرکتاب به اندازه‌ای است که مرا به یاد یک وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌اندازد.
معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب در ادامه گفت: خوش‌سلیقگی و تنوع به‌کار رفته این محیط، قطعا در ارتقای آموزه‌های فرهنگی جامعه موثر است. می‌توانم بگویم این محیط برای من تعجب‌آور و تحسین برانگیز است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در کنار نشر هرمس، بتوان یک هرمس بین‌المللی هم تاسیس کرد تا بتواند فرهنگ ایران را به کشورهای دیگر منتقل کند.
آیت‌الله قمی اضافه کرد: اینکه شهرکتاب بدون حمایت دولتی و با تکیه بر فکر و تدبیر و صداقت همکارانش فعالیت می‌کند، می‌تواند الگویی باشد برای ارگان‌هایی که مدام از کمبود بودجه می‌نالند و منتظر حمایت‌های دولتی هستند.
معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه این معاونت و رایزن فرهنگی ایران در روسیه، پس از نشست با مدیرعامل موسسه شهرکتاب، از بخش‌های مختلف فروشگاه مرکزی بازدید کردند.

آیت‌الله محسن قمی

کلید واژه ها: آیت‌الله محسن قمی -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST