کد مطلب: ۳۶۶۷
تاریخ انتشار: شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲

مفاهیم و مهارت‌های داستان‌نویسی

دوره‌ی آموزشی مفاهیم و مهارت‌های داستان‌نویسی با تدریس محمدحسن شهسواری در ده جلسه در شهر کتاب برگزار می‌شود. در این دوره مفاهیمی چون تعاریف اولیه مفاهیم درام (داستان، پلات، ساختار، سبک، مضمون، فرم)، ارتباط بین فرم و محتوا و تاثیر آن بر جاودانگی اثر، سطوح مختلف نویسندگی و ویژگی‌های نویسنده، راه‌های خلق شخصیت‌های ماندگار، تدقیق بر مراحل ساختار اسطوره‌ای داستان‌گویی و کسب مهارت در ایجاد پلات به این شیوه، تعریف ژانر و انواع آن با تاکید بر دو ژانر «ملودرام» و «جنایی» بر اساس دو رمان «تهران مخوف» و «زیبا» تدریس می‌شود و همچنین هنرجویان با مهارت‌های چون ایجاد زبان‌هایی متفاوت برای اهداف گوناگون، کشمکش مطلوب در صحنه، ریتم مناسب در نثر، تعریف در حرکت به جای تعریف حرکت و توانایی در ایجاد «نشان دادن» و «گفتن» و تفاوت های این دو آشنا می‌شوند.
این دوره‌ی آموزشی روزهای شنبه ساعت ۱۳ تا ۱۵ برگزار می‌شود. آغاز آن چهارم آبان ۱۳۹۲ است و علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این دوره‌ی آموزشی تا پایان مهر فرصت دارند در ساعات اداری برای ثبت‌نام به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

0/700
send to friend
نظرات 3
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    محسن سه شنبه 9 مهر 1392
    امکان دارد هزینۀ کلاس رو هم اعلام کنید؟ پاسخ: هشتاد هزار تومان.
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    ن دوشنبه 27 مرداد 1393
    سلام ازتون ممنونم
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    امید جمعه 14 شهریور 1393
    با سلام لطفا بفرمایید آیا در سال 1393 هم چنین کلاسهایی از سوی ایشان یا افرادی دیگر با چنین مضامینی برگزار میشود یا نه ؟ پاسخ: فعلا دوره‌ی مقدماتی نداریم. دوره‌ی پیشرفته این‌کلاس‌ها در حال ثبت‌نام است.
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST