کد مطلب: ۳۷۷۳
تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲

به هرچه فکر کنید همان می‌شوید

روزبه رحیمی: «چیزی به نام خوب یا بد وجود ندارد، فکر کردن است که خوب و بد را می‌سازد.» (ویلیام شکسپیر)
به دنیای بدون ترس خوش آمدید. در صفحاتی که پیش رو دارید می‌آموزید که چگونه به اعتماد به نفس و شجاعت و عزم راسخ در همه‌ی زمینه‌های زندگی خود برسید. می‌آموزید که بدون ترس و واهمه به استقبال بزرگ‌ترین چالش‌های زندگی بروید و از فرصت‌های مناسب بهره بگیرید و به آن‌چه می‌خواهید برسید. «خبر خوش این است که شما از توانمندی بالقوه‌ای برای موفق شدن و رسیدن به دستاوردهای مالی بزرگ برخوردارید، شما از استعدادی برخوردارید که می‌توانید یک صد سال از آن بهره بگیرید. تنها مانع میان شما و موفقیت ترس است، ترس با اشکال گوناگون. وقتی این کتاب را خواندید ترس هم از وجود شما رخت بر خواهد بست.» (ص۹)
این کتاب از یک مقدمه و هفت فصل تشکیل شده است و عناوین آن‌ها به‌ترتیب عبارت‌اند از: «مقدمه: ورود به منطقه‌ی بدون ترس»، «پایه و اساس اعتماد به نفس»، «هدف و قدرت شخصی»، «رسیدن به صلاحیت و توانمندی»، «بازی درونی اعتماد به نفس»، «روی نقاط قوت خود سرمایه‌گذاری کنید»، «غلبه بر مشکلات» و «اعتماد به نفس در عمل».
فصل ۱: اندیشه و احساسی که درباره‌ی خود دارید و کاری که می‌توانید یا نمی‌توانید انجام دهید نتیجه‌ی عمری تجربه کردن و شرطی شدن است. این‌ها رابطه‌ی چندانی با کاری که انجام دادنش از عهده‌ی شما بر می‌آید ندارند. در زمینه‌ی رشد و اعتلای شخصی با اصل تغییر سر و کار داریم. این اصل می‌گوید که هرکس در فرایندی پیوسته در حال تغییر است. بدن شما هم در حال تغییر است. شما هر هفت سال یک بار بدن جدیدی پیدا می‌کنید اما همان‌طور که تکامل جسمانی شما تحت تأثیر غذایی که مصرف می‌کنید قرار می‌گیرد، تکامل ذهنی شما نیز با توجه به اندیشه‌ای که به ذهنتان راه پیدا می‌کند صورت خارجی می‌یابد.
فصل ۲: وقتی به اعتماد به نفس تجهیز می‌شوید به امکاناتی دست می‌یابید که هرگز تصورش را هم نمی‌کردید. می‌توانید در رویاهای بزرگ‌تر فرو روید، می‌توانید هدف‌های بزرگ‌تری را برای خود در نظر بگیرید، می‌توانید بیشتر متعهد شوید و بیش از هر زمان دیگری در زندگی غوطه‌ور گردید. اعتماد به نفس کیفیتی است که دروازه‌های موفقیت شخصی را به روی شما می‌گشاید. وقتی اعتماد به نفس شما نامحدود می‌شود، بیشتر به توانمندی‌های بالقوه‌ی خود پی می‌برید.
فصل ۳: تنها در صورتی می‌توانید به شادمانی و اعتماد به نفس فراوان برسید که بدانید در انجام دادن کاری که برای شما و دیگران مهم است به تسلط و مهارت کافی رسیده‌اید. شما و همه‌ی افراد از این توانمندی برخوردارید تا در کاری که می‌کنید به سطح عالی برسید و در زندگی خود به اوج عملکرد دست یابید. می‌توانید یک فرد استثنایی باشید و در هر زمینه‌ای که برای شما مهم است به حد تسلط برسید. رسیدن به اعتماد به نفس پایا و ادامه‌دار چیزی جز این نمی‌خواهد.
فصل ۴: اعتماد به نفس حالتی از ذهن است که بر اساس نظامات باوری شما بنا شده است. باور و ایمان باعث می‌شود که بتوانید با شجاعت رفتار کنید و شک را کنار بزنید. داشتن اعتماد به نفس سبب می‌شود که تحت هر شرایطی مطمئن‌تر ظاهر شوید و با مشکلات برخورد بهتری داشته باشید. هرچه نسبت به خود مطمئن‌تر شویم، خوشبخت‌تر می‌شویم و در کارمان مؤثرتر ظاهر می‌گردیم.
فصل ۵: اعتماد به نفس با پیروزی، عزت نفس، موفقیت و شادمانی در تمام کارهایی که می‌کنید همراه است. هرچه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، کارهای بیشتری را امتحان می‌کنید و امکان رسیدن به موفقیت در شما افزایش می‌یابد. یکی از نقاط شروع رسیدن به اعتماد به نفس این است که بدانید از توانمندی فراوانی برخوردارید و می‌توانید از این توانمندی برای رسیدن به هر چیزی بهره بگیرید. هرچه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید کمتر تحت تأثیر ناملایمات و نومیدی زندگی قرار می‌گیرید. هرچه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، زندگی پر هیجان‌تر، غنی‌تر و سرشارتری پیدا می‌کنید. رسیدن به این هدف موضوع اصلی این کتاب است.
فصل ۶: اعتماد به نفس واقعی از باورهای مثبت ایجاد می‌شود و نه از مثبت‌اندیشی. هدف شما باید این باشد که به اعتماد به نفس راسخ برسید تا هیچ نیرویی نتواند شما را متوقف سازد. باید سعی کنید که از خود انسانی مثبت بسازید تا به هدفی که دارید دست پیدا کنید. باید ایمان و اعتقاد داشته باشید که می‌توانید بر همه‌ی مشکلاتی که پیش رویتان قرار می‌گیرند غلبه کنید.
فصل ۷: یکی از ارزشمندترین تمریناتی که می‌توانید انجام دهید تا به هدفی که برای خود تعیین کرده‌اید برسید این است که از خود بپرسید عامل محدود کننده‌ی من کدام است؟ چه عاملی سرعت دسترسی مرا به هدفم تعیین می‌کند؟ چه عاملی مشخص می‌کند که من اصولاً به هدفم می‌رسم یا نمی‌رسم. توانایی شما در تعیین عامل محدودکننده یکی از بهترین نشانه‌های هوش و فراست شماست و توانایی شما در از میان برداشتن این عامل محدودکننده، نشانه‌ی صلاحیت شما در رسیدن به خواسته‌هایتان است.   
«با داشتن اعتماد به نفس کافی بهتر می‌توانید با مشکلات روزمره‌ی زندگی روبه‌رو شوید. به این ترتیب پیوسته به راه حل فکر می‌کنید؛ به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید از مشکلات و ناملایمات زندگی به سود خود استفاده کنید؛ به سختی‌ها و مشکلات می‌خندید و از شکست و ناکامی به موفقیت می‌رسید؛ تنها جنبه‌ی مثبت اتفاقات را می‌بینید؛ احساس می‌کنید که آسیب‌ناپذیر هستید و کسی نمی‌تواند بر شما چیره شود. با اعتماد به نفس بیشتر، با آدم‌های متفاوت و موقعیت‌های سخت و خطیر بهتر روبه‌رو می‌شوید، بهتر می‌توانید مذاکره کنید و بهتر می‌توانید خرید کنید.» (ص ۱۲)‌
تاکنون کتاب‌های بسیاری از برایان تریسی به فارسی ترجمه و منتشر شده است. برخی از این کتاب‌ها عبارتند از: «قورباغه را ببوس»، «بهانه ممنوع»، «ساخت کسب و کار فوق‌العاده»، فرمول نابغه‌ها»، «قدرت نفوذ بیان»، «راه نفوذ بر دل‌ها»، «فکرتان را عوض کنید تا زندگی‌تان تغییر کند»، «۱۰۰ قانون بی چون و چرا برای موفقیت در تجارت»، «عادت‌های میلیون دلاری»، «فوق ستاره فروش شوید»، «فکر برتر زندگی بهتر»، «آینده خود را خلق کنید»، «۲۱ روش عالی برای اینکه افراد عالی را استخدام کنید»، «بهترین کارکنان را انتخاب کنید و در حفظ آن‌ها بکوشید»، «هنر فروش کردن»، «۲۱ راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی»، «روانشناسی فروش» و «۲۰۰ اصل غلبه بر گرگ‌ها».

* قدرت اعتماد به نفس، برایان تریسی، مهدی قراچه‌داغی، آوند دانش، ۱۳۹۲، ۹۸۰۰ تومان.

0/700
send to friend
نظرات 1
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    بدون نام دوشنبه 25 فروردین 1393
    قشنگ بیان میشه اما باید ببینیم درعمل چطوره ایاجواب میده
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST