کد مطلب: ۶۱۵۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

مراسم اهدای جایزه‌ی دکتر رضا داوری اردکانی به پایان‌نامه‌ی برتر فلسفه

بی‌شک، اقبال به فلسفه در سه دهه‌ی گذشته‌ در ایران بسیار قابل توجه است. انتشار آثار متعدد فلسفی، در حوزه‌ی فلسفه‌ی غرب و اسلامی، انتشار مقالات و مباحث مختلف فلسفی در رسانه‌ها، برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها و گفت‌وگوهای مختلف فلسفی و فکری، تاسیس و گسترش گروه‌های فلسفی در دانشگاه‌های مختلف، علاقه و حضور دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی فلسفه و ... گواه این اقبال است.

هنوز هم این پرسش مطرح است که کارکرد فلسفه در تاریخ معرفت بشری چیست؟ فلسفه به چه کار می‌آید و تا چه حد با واقعیت‌های زندگی روزمره‌ی ما در ارتباط است و به راستی مقام فلسفه و کار فیلسوف چیست؟ و بسیاری پرسش‌های دیگر. در نیم قرن گذشته، دکتر رضا داوری‌اردکانی، هم در مقام استادی رشته‌ی فلسفه و هم به عنوان متفکری در عرصه‌ی اجتماع، با انتشار کتاب‌ها و مقالات فراوان، با راهنمایی رساله‌های بسیار در حوزه‌ی فلسفه و با سخنرانی و طرح مباحث گوناگون، تلاش کرده است که به وضعیت فلسفه و تفکر در ایران معاصر بپردازد و به بخشی از این پرسش‌ها پاسخ دهد.

تاثیر دکتر داوری در تربیت دانشجویان مستعد در دوره‌های دکتری فلسفه نیز روشن و هویداست. به منظور تشویق دانشجویان دکتری دوره‌ی فلسفه در نگارش پایان‌نامه‌های ارزشمند، نخستین دوره‌ی اهدای جایزه‌ی دکتر رضا داوری‌اردکانی به برترین پایان‌نامه‌ی دکتری رشته‌ی فلسفه که در سال ۱۳۹۳ دفاع شده است، در روز یکشنبه ۲۴ خرداد ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور اصحاب فرهنگ و اندیشه برگزار می‌شود، دکتر رضا داوری‌اردکانی، دکتر پرویز ضیاء شهابی، دکتر سیدحمید طالب‌زاده، دکتر شهرام پازوکی، دکتر سیدمحمدرضا بهشتی و دکتر علی‌اصغر مصلح از سنت فلسفی در ایران و وضعیت پژوهش در حوزه‌ی فلسفه و ارتباط آن با نیازهای فکری جامعه سخن می‌گویند و گزارشی از وضعیت پایان‌نامه‌های فلسفی و آثار فلسفی در سال ۱۳۹۳ و ویژگی پایان‌نامه‌ی برگزیده ارائه می‌شود.

علاقه‌مندان به تفکر و آثار فلسفی می‌توانند برای حضور در این برنامه به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

 

0/700
send to friend
نظرات 1
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    مسعود نوروزی دوشنبه 15 تیر 1394
    با سلام وتشکر ازاقدام خوبی که در تجلیل از مقام فلسفی دکتر داوری بعمل می آورید.اگر برترین پایان نام در هر سال هم مزید کنید شناخت نیروی جوان در حوزه فلسفه نیز میسر می گردد.اگر انتخاب برترین مشکل وبا اما واگر روبرواست با نمرات عالی را معرفی نمائید. موفق باشید
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST