کد مطلب: ۷۳۳۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴

نوبل‌خوانی با کامیلو خوسه سلا

کامیلو خوسه سلا، یکی از نویسندگان برجسته‌ی اسپانیایی قرن بیستم است که او را در ردیف نویسندگانی چون سلین و مالاپارته و کتاب «خانواده‌ی پاسکوآل دوآرته» او را هم‌سنگ «بیگانه»‌ی کامو دانسته‌اند. سلا بی‌گمان یکی از بهترین رمان‌نویسان پس از جنگ داخلی اسپانیاست.

او در سال ۱۹۸۹ موفق به دریافت جایزه‌ی ادبی نوبل شد. سلا، علاوه بر رمان، نمایش‌نامه و تعدادی داستان کوتاه و بلند نوشته و عضو موثر بسیاری از مجامع ادبی اروپا بوده است. مهم‌ترین رمان‌های‌اش بدین قرارند: خانواده‌ی پاسکوآل دوآرته، کندو، سن کامیلو، سفر به آلکاریا، فرهنگ مخفی. کتاب «خانواده‌ی پاسکوآل دوآرته» به قلم فرهاد غبرایی به فارسی ترجمه و تاکنون چندین نوبت منتشر شده است. امسال صدمین سال تولد اوست.

بیست‌ویکمین نشست نوبل‌خوانی شهر کتاب در روز یکشنبه ۲۷ دی ساعت ۱۶:۳۰ به کامیلو خوسه‌ سلا با بررسی و تحلیل رمان «خانواده‌ی پاسکوآل دوآرته» اختصاص دارد که با حضور ادوآردو لوپس بوسکتس (سفیر اسپانیا در ایران)، مریم حق‌روستا و علی‌ فیض‌اللهی (استادان زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه تهران) در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهیدبهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

 

کلید واژه ها: نوبل خوانی -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST