کد مطلب: ۷۶۴۶
تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

ششمین نشست «سه سرزمین، یک زبان»

ششمین نشست ویژه‌ی «ادبیات امروز آلمانی زبان» با عنوان «سه سرزمین، یک زبان» در روز سه‌شنبه چهاردهم اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰با حضور آنا بار از اتریش، اوولا لنتسه از آلمان و پتر اشتام از سوئیس در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. این نشست از سال ۱۳۹۰ و به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکیل می‌شود و درباره‌ی موقعیت و سبک ادبیات معاصر آلمانی زبان بحث و گفت‌وگو می‌شود و نویسندگان میهمان بخش‌هایی از داستان‌های خویش را می‌خوانند.

آنا بار، نویسنده‌ی اتریشی، در رشته روزنامه‌نگاری موفق به اخذ مدرک دکتری شده است. وی در کنار تحصیلات خود در رادیو و مطبوعات نیز فعالیت کرده است. اولین رمان وی به‌نام «رنگ انار» در سال ۲۰۱۵ در انتشارات والشتاین گوتینگن منتشر شده است.

اوولا لنتسه از آلمان، تحصیل‌کرده‌‌ی رشته‌های موسیقی و فلسفه است. نخستین رمان این نویسنده با عنوان «برادر و خواهر» منتشر شد و در سال ۲۰۰۳ چندین جایزه ادبی را برای وی به ارمغان آورد که جایزه یورگن پونتو از جمله آن‌هاست.

پتر اشتام، نویسنده‌ی سوئیسی، با دو رمان «آگنس» و «روزی مثل امروز» و دو مجموعه داستان «تمام چیزهایی که جای‌شان خالی است» و «ماه یخ‌زده » به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی شده است و مخاطبان با آثار او آشنا هستند.

این نشست با همکاری بخش‌های فرهنگی اتریش، آلمان و سوئیس در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان به زبان و ادبیات آلمانی آزاد است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST