کد مطلب: ۷۶۵۰
تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

بازگشت به نقطه‌ی آغاز

پیتر تورینی، نویسنده‌ی معاصر اتریشی، به خاطر نمایش‌نامه‌های‌اش که حاوی نقد اجتماعی است به شهرت رسیده است. «طولانی‌ترین روز»، «تجربیات در ژرفای ماه»، «قتل کودک»، «افسانه‌ی آلپ»، «من این سرزمین را دوست دارم» از جمله آثار اوست.

تورینی متولد ۲۶ سپتامبر ۱۹۴۴ م. است و از او دو نمایش‌نامه در دهه‌ی گذشته در ایران به روی صحنه رفته است. نمایش‌نامه‌ی «آخر خط» به کارگردانی سهراب سلیمی در سال ۱۳۸۲ در تئاتر چهارسو و نمایش‌نامه‌ی «بچه‌کشی» در سال ۱۳۸۸ در تالار مولوی.

در چهارمین روز از برنامه‌ی «یک هفته با ادبیات آلمانی زبان» روز یک‌شنبه دوازدهم اردیبهشت ساعت ۱۵ فیلم «بازگشت به نقطه‌ی آغاز» نمایش داده می‌شود و یاسمین احمد قرابی درباره‌ی این فیلم و پیتر تورینی سخن می‌گوید. این فیلم ساخته‌ی روت ریزر است. این فیلم مستند در کنار مناظری زیبا از منطقه و مزرعه‌ی «تون‌هوف» و کتابخوانی‌ها در این منطقه، تصویری استثنایی از پیتر تورینی ارائه می‌کند.

علاقه‌مندان ادبیات آلمانی می‌توانند برای حضور در این برنامه به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST