کد مطلب: ۷۷۴۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

زنان در آیینه‌ی تمثیل‌های ملل

در کشورها و فرهنگ‌های مختلف، تمثیل‌ها و ضرب‌المثل‌هایی درباره‌ی زنان دیده می‌شود که تحلیل و بررسی آن‌ها، چشم‌انداز دقیقی را برای شناخت فرهنگ گذشته‌ی ملل ترسیم می‌کند. برخی گفته‌های فیلسوفان، نویسندگان و شاعران درباره‌ی زنان نیز به عنوان ضرب‌المثل رایج شده است. از سقراط، ارسطو، سروانتس، بالزاک، سعدی، فردوسی، ولتر، بودلر، مارک تواین و ... تمثیل‌های مشهوری در باب زنان به جا مانده است. تمثیل‌های هر کشور درباره‌ی زنان، برداشت‌‌های فرهنگ آن کشور از ازدواج، طلاق، مشاوره، زندگی زناشویی، اطاعت، اختیار و دیگر مسائل و مفاهیم زندگی است. پژوهشگران فراوانی در باب زنان در آیینه‌ی تمثیل‌های ملل بررسی و پژوهش کرده‌اند.

مینکه شیپر (نویسنده و استاد دانشگاه لایدن هلند) کتاب‌ها و مقالاتی در این باب نوشته‌اند که به صورت رمان و پژوهش منتشر شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی و تحلیل «زنان در آیینه‌ی تمثیل‌های ملل» اختصاص دارد که با حضور دکتر مینکه شیپر و دکتر نسرین فقیه‌ملک‌مرزبان در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST