کد مطلب: ۸۱۲۴
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵

بزرگداشت گراردو نیولی در شهر کتاب

گراردو نیولی، استاد برجسته‌ی تاریخ دین و زبان‌های باستانی ایران و از حامیان بزرگ ایران‌شناسی در سطح جهانی بود که در سال ۲۰۱۲ درگذشت. او طی سال‌ها پژوهش و آموزش، بستر رشد مطالعات ایرانی و همچنین لغت‌شناسی ایرانی را در ایتالیا فراهم کرد.

عرصه‌ی پژوهش‌های او دین زرتشتی، مانویت، مفهوم ایران و رابطه‌ی دین و دولت در ایران باستان بود. نیولی دانشمندی ژرف‌نگر و نکته‌بین بود. از او تا پایان سال ۲۰۰۱، هشت کتاب و بیش از دویست مقاله به زبان‌های ایتالیایی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی در مجلات و مجموعه‌های خارجی منتشر شده است. از میان آثار پروفسور نیولی کتاب‌های ذیل به فارسی ترجمه و منتشر شده است: از زردشت تا مانی، زرتشت در تاریخ، زمان و زادگاه زرتشت، مقالاتی چند درباره‌ی اوستا، آرمان ایران.

 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۹ تیر ساعت ۱۶:۳۰ به بزرگداشت پروفسور گراردو نیولی و بررسی آثار او اختصاص دارد  که با حضور دکتر کارلو چرتی، دکتر محمود جعفری دهقی، دکتر عسگر بهرامی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. مرکز فرهنگی شهر کتاب به مناسبت این که کشور ایتالیا در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ میهمان ویژه‌ی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است در یک سال آینده نشست‌های مختلفی را برای شناخت فرهنگ و تمدن ایتالیا و مناسبات فرهنگی ایران و ایتالیا در تهران، شیراز، رم، فلورانس و بولونیا برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST