کد مطلب: ۸۲۷۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

عصری با فاضل اسکندر

فاضل اسکندر، نویسنده و شاعر ایرانی‌تبار اهل روسیه از نویسندگان برجسته معاصر روسیه بود که در روز یکشنبه دهم مرداد درگذشت.

وی در ششم مارس ۱۹۲۹ در خانه‌ی عبدالله اسکندری به دنیا آمد. دیدگاه منحصر به‌فرد و حکیمانه و شرقی و بسیار انسانی‌ِ فاضل اسکندر همواره مورد توجه و احترام مخاطبانش بوده ‌است.

وی در سال ۱۹۶۲ نگارش آثار منثور خود را آغاز کرد و به واسطه‌ی طنز روان در نثر و نیز رمان‌های حماسی آمیخته به طنزش به شهرت رسید. فاضل اسکندر در طول سال‌های طولانی کار در حوزه‌ی ادبیات، نشان‌ها و جوایز متعددی دریافت کرد و در سال ۲۰۱۲ نیز از سوی اتحادیه‌ی نویسندگان مسکو به عنوان نامزد نهایی این کشور برای جایزه‌ی ادبی نوبل معرفی شد.

به تازگی کتاب «آرامگاه لنین»، مجموعه چند داستان کوتاه از فاضل اسکندر به قلم دکتر زهرا محمدی و ... به فارسی ترجمه و به همت نشر نو منتشر شده است.

نشست ویژه‌ی شهر کتاب با عنوان «عصری با فاضل اسکندر» در روز دوشنبه ۱۸ مرداد ساعت ۱۶ با حضور دکتر زهرا محمدی، رویا صدر، اسکندر اسلام‌اف و سیدحسین طباطبایی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، برگزار خواهد شد و  درباره‌ی آثار فاضل اسکندر بحث و گفت‌وگو می‌شود.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST