کد مطلب: ۸۶۸۹
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵

جیمز پترسون به خاطر استیون کینگ کتابش را منتشر نمی‌کند

مهر: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، جر و بحثی که سال‌ها بین دو نویسنده بزرگ آمریکایی در جریان بوده، و کار تا آنجا پیش رفته بود که استیون کینگ گفته بود جیمز پترسون «یک نویسنده افتضاح» است، حالا ابعاد جدیدی پیدا کرده است.

در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۹ که خیلی‌ها آن را تماشا کردند، استیون کینگ گفت جیمز پترسون «یک نویسنده افتضاح» است، اما بعدها خودش اقرار کرد که او «بسیار موفق» هم هست.

با وجود این، نویسنده مجموعه رمان‌های «الکس کراس» به تحسین کینگ پرداخت و در پاسخ به وال‌استریت ژورنال گفت: «او سال‌هاست که به من از این چیزها می‌گوید. مشکلی نیست، اما برخورد من این است که دقیقاً کار برعکس او را انجام بدهم: او را تحسین کنم.»

با این حال، این شکاف همین جا به پایان نرسید؛ چهار سال گذشت و پترسون رمانی را به عنوان «قتل استیون کینگ» نوشت. داستان این رمان درباره یکی از هواداران روانی رمان‌های کینگ است که سعی می‌کند قتل‌هایی که در رمان‌های او توصیف می‌شوند را در دنیای واقعی اجرا کند و هدف نهایی‌اش این است که خود کینگ را بکشد.

در حالی که تنها چند هفته به انتشار کتاب مانده بود، پترسون ناگهان متوجه شد که چنین کتابی ممکن است ایده خیلی خوبی نباشد. او فهمید که یکی از هواداران کینگ در زندگی واقعی در خانه مزاحم او شده بود و به این ترتیب بیانیه‌ای منتشر کرد و خبر از عدم انتشار کتاب داد. او نوشت: «کتاب من نمایشی مثبت از یک شخصیت داستانی است و شخصیت من در حقیقت به قتل نمی‌رسد.»

او ادامه داد: «با این حال، من نمی‌خواهم برای استیون کینگ یا خانواده‌اش ناراحتی ایجاد کنم. از سر احترام برای آن‌ها، من تصمیم گرفتم کتاب «قتل استیون کینگ» را منتشر نکنم.»

پیش از این اتفاق، پترسون در وبسایتش نوشته بود: «من خودم هوادار استیون کینگ هستم، اما استیون کینگ نقشی در تولید این رمان نداشت و به هیچ وجه ارتباطی بین او و کتاب نیست. امیدوارم از آن خوشش بیاید.»

کینگ هنوز نظری درباره عدم انتشار این کتاب نداده است. از سوی دیگر، پترسون اعلام کرد که کتاب بعدی‌اش یعنی «گرفتن تایتانیک» جای «قتل استیون کینگ» را می‌گیرد و روز اول نوامبر منتشر خواهد شد.

پترسون که پولسازترین نویسنده آمریکا و جهان است، هر سال چند کتاب در دست انتشار دارد. او هر یک از کتاب‌هایش را با همکاری یک نویسنده دیگر می‌نویسد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST