کد مطلب: ۹۰۳۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵

کدام کتابفروشی‌ها پیشگامان فروش در طرح پاییزه کتاب هستند؟

کمال وفایی

مهر: به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، با گذشت کمتر از  ۱۰ روز از اجرای طرح پاییزه کتاب در ۶۶۸ کتابفروشی سراسر کشور، ۲۳۱ هزار و ۴۳۰ نسخه کتاب از سوی ۸۵ هزار و ۹۹۲ نفر خریداری شده است.

نکته قابل توجه در روزهای گذشته و همزمان با برپایی این طرح، پیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان‌ها و رقابت آنها با کتابفروشی‌های پایتخت بوده است. در این طرح، استان تهران با ۱۱۷ کتابفروشی توانست ۴۴۵۲۱ هزار نسخه کتاب، رتبه اول پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس کتاب را به خود اختصاص دهد.

همچنین بر اساس این گزارش، استان خراسان رضوی با مشارکت ۶۱ کتابفروشی و فروش بیش از ۳۰ هزار و ۳۷۴ کتاب، رتبه دوم طرح پاییزه کتاب را از آن خود کرد. استان خوزستان نیز با ۲۰ کتابفروشی فعال خود تاکنون با ۲۳ هزار و ۲۶۸ نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب قرار گرفته است.

کتابفروشی «رشد» از اهواز، کتابفروشی «فرازمند رشت» و کتابفروشی «شهر کتاب» از مشهد به ترتیب با فروش ۱۱ هزار و ۸۹۸، ۱۰ هزار و ۴۳۴ و ۸ هزار و ۳۱۰ نسخه کتاب، در صدر پرفروش‌ترین کتابفروشی‌های طرح «پاییزه کتاب» بر اساس کتاب قرار گرفته‌اند.

تاکنون کتاب‌های پرفروش این طرح آثاری همچون «من پیش از تو» نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی از انتشارت آموت، «یک بعلاوه یک» نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی از انتشارت آموت، «پس از تو» نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی از انتشارت آموت، «ملت عشق» نوشته الیف شافاک با ترجمه ارسلان فصیحی از انتشارات ققنوس، «بیشعوری» نوشته خاویر کرمنت با ترجمه محمود فرجامی از انتشارات تیسا، «جزء از کل» نوشته استیوتولتز ترجمه پیمان خاکسار از انتشارات چشمه، «بهترین شکل ممکن» مصطفی مستور از انتشارت چشمه و «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته رالف دوبلی و ترجمه عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز از انتشارات چشمه، در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌ها در طرح پاییزه کتاب هستند.

طرح پاییزه کتاب بعد از طرح‌های کتابفروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب و تابستانه کتاب، چهارمین گام در راستای توجه وزارت ارشاد به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست. این طرح از ۲۴ آبان‌ماه تا ۲۴ آذرماه در کتابفروشی‌های عضو این طرح اجرا می‌شود.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST