کد مطلب: ۹۰۷۷
تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵

درخشش نشر آموت و چشمه در طرح پاییزه کتاب

آنا: پرفروش‌ترین کتاب‌های طرح پاییزه کتاب که از ۲۴ آبان‌ماه با ثبت‌نام ۶۷۵ کتاب‌فروشی در سراسر کشور آغاز به کار کرده، کتاب‌هایی از نشر آموت، چشمه، ققنوس و تیسا هستند.

در شرایطی که تقریبا طرح پاییزه کتاب به نیمه راه خود رسیده است، تا امروز (چهارشنبه ۱۰ آذرماه) تعداد ۳۸۳ هزار و ۲۳۴ نسخه کتاب در کتاب‌فروشی‌های عضو و در قالب این طرح به فروش رفته و این آمار فروش حاصل ۱۴۹ هزار و ۳۱۰ مورد مراجعه به کتاب‌فروشی‌ها بوده است.

مطابق با اطلاعات مندرج در سایت خانه کتاب، کتاب‌های «ملت عشق» از نشر قنوس، «یک بعلاوه یک»، «من پیش از تو» و «من بعد از تو» از نشر آموت، «هنر شفاف اندیشیدن»، «بهترین شکل ممکن» و «جزء از کل» از نشر چشمه و «بیشعوری» از نشر تیسا پرفروش‌ترین کتاب‌ها در این طرح بوده‌اند. با این حساب لیست پرفروش‌های طرح پاییزه، تقریبا همان لیست پرفروش‌های طرح تابستانه کتاب است و این مسأله استقبال ادامه دار مردم از کتاب‌های مورد اشاره را نشان می‌دهد.

در بخش دیگری از این اطلاعات، کتاب‌فروشی‌های رشد اهواز با 1۱۹ هزار و ۷۵۸ مورد فروش، فرازمند رشت با ۱۷ هزار و ۳۹۰ مورد فروش و شهر کتاب مشهد با ۹ هزار و ۹۱۱ مورد فروش در جایگاه اول تا سوم پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها در طرح پاییزه کتاب معرفی شده‌اند. نکته قابل توجه این است که بهترین جایگاه برای کتاب‌فروشان تهرانی، جایگاه ششمی است که به کتاب‌فروشی نمایشگاه کتاب کودک با ۴ هزار و ۳۰۹ مورد فروش اختصاص دارد.

استان‌های تهران با ۷۳ هزار و ۴۳۸ مورد فروش، خراسان رضوی با ۴۲ هزار و ۶۹۶ مورد فروش و استان خوزستان با ۴۰ هزار و ۲۸۵ مورد فروش در رده اول تا سوم پرفروش‌ترین استان‌ها در طرح پاییزه کتاب قرار دارند. البته نباید فراموش کرد که باید در بررسی جایگاه استان‌های پرفروش، به تعداد کتاب‌فروشی‌های عضو در هر استان نیز توجه کرد. به عنوان مثال در استان تهران ۱۱۸ کتاب‌فروشی عضو طرح پاییزه شده‌اند، در خراسان رضوی ۶۱ و در خوزستان ۲۰ کتاب‌فروشی.

طرح پاییزه کتاب از ۲۴ آبان‌ماه آغاز و تا ۲۴ آذرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند با مراجعه به کتاب‌فروشی‌های عضو در شهر خود، از تخفیفات ۲۰ درصدی برای کتاب‌های بزرگسال و تخفیفات ۲۵ درصدی برای کتاب‌های کودک و نوجوان تا سقف ۱۰۰ هزار تومان استفاده کنند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST