کد مطلب: ۹۱۶۶
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵

روزگار حزب توده‌ی ایران در آلمان شرقی

ایلنا:‌ روایت تازه‌ای از وضعیت حزب توده در آلمان شرقی براساس اسناد تازه با نام «سال‌های مهاجرت» (حزب توده ایران در آلمان شرقی) به قلم شفیع نورمحمدی منتشر شد.

«سال‌های مهاجرت» پژوهشی است که به تازگی بر مبنای اسنادی که در بایگانی‌های جمهوری دمکراتیک آلمان وجود داشته؛ توسط قاسم شفیع نورمحمدی انجام و از سوی انتشارات موسسه فرهنگی - هنری جهان کتاب راهی بازار شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «در میان کتاب‌هایی که در سال‌های اخیر درباره حزب توده ایران انتشار یافته است، به جز اشارات کلی و گذرا، کمتر نوشته‌ای به مهاجرت رهبران و کادرهای این حزب به جمهوری دموکراتیک آلمان، اقامت طولانی آن‌ها در آن کشور و رابطه با حزب برادر یا حزب سوسیالیست متحد آلمان پرداخته است.

بررسی دوران مهاجرت حزب توده در جمهوری دمکراتیک آلمان بدون مطالعه بایگانی‌های آن کشور ناقص به نظر می‌رسد. خوشبختانه با وحدت دو آلمان بایگانی‌های جمهوری دمکراتیک آلمان نیز برای محققان گشوده شد. حتی دسترسی به مدارک مربوط به اشتازی، سازمان امنیت جمهوری دمکراتیک آلمان، نیز ممکن شده است.

این کتاب براساس اسناد موجود در بایگانی‌های جمهوری دمکراتیک آلمان و به انگیزه آشنایی با حزب توده ایران در دوران مهاجرت در آن کشور نوشته شده است »

کتاب «سال‌های مهاجرت» (حزب توده ایران در آلمان شرقی) در ۳۷۶ صفحه، با شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان به همت انتشارات موسسه فرهنگی - هنری جهان کتاب راهی بازار شده است.

 

 

کلید واژه ها: سال‌های مهاجرت -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST