کد مطلب: ۹۲۱۷
تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵

«زندگی و شعر سیاوش کسرایی» در بازار کتاب

ایسنا: ویرایش تازه کتاب «شبان بزرگ امید» (زندگی و شعر سیاوش کسرایی) به قلم کامیار عابدی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب با چهار بخش: شناختی از زندگی، تحلیلی از آثار، در آیینه آرا و نمونه‌هایی از شعرها همراه است.

در بخش نخست، چشم‌اندازی از زندگی، یک نامه و یک سخنرانی، نامه کسرایی به شاهرخ مسکوب و روایت‌هایی از همسر و فرزندان کسرایی ارائه می‌شود. بیش‌تر مطالب این بخش برای اولین‌بار است که در این کتاب منتشر شده است.

در بخش دوم، مؤلف در هفت فصل به تحلیل و طبقه‌بندی شعر و حتی نثرهای باقی‌مانده از سیاوش کسرایی می‌پردازد. شب‌های بلند آرزو، سرود آرش، آغازها و تغزل‌ها، افسون‌ها و دلسپردگی‌ها، واپسین سروده‌ها، شعر کسرایی: بررسی و برآورد و کسرایی: تحلیلگر شعر نیما فصل‌های مختلف این بخش هستند.

در بخش سوم، فشرده‌ای از آرای ه. ا. سایه، م. امید، م. ا. به‌آذین، رضا براهنی، محمد حقوقی، عبدالعلی دستغیب، یدالله رؤیایی، عبدالحسین زرین‌کوب، محمدعلی سپانلو، محمدرضا شفعیی کدکنی، احسان طبری، پرویز ناتل خانلری، نادر نادرپور و رحمان هاتفی درباره شعر کسرایی از منابع مختلف گردآوری و تلخیص شده است.

این کتاب با نمونه‌هایی از شعرهای کسرایی و کتابشناسی پایان می‌پذیرد.

«شبان بزرگ امید» (زندگی و شعر سیاوش کسرایی) در ۲۹۶ صفحه با شمارگان ۷۵۰ نسخه و قیمت ۲۵۰۰۰ تومان در نشر ثالث منتشر شده است. این کتاب ویرایش دوم و تجدید نظرشده از متن اول محسوب می‌شود.

سیاوش کسرایی شاعر معاصر و خالق منظومه «آرش کمانگیر» متولد ۱۳۰۵ در اصفهان، در بهمن سال ۱۳۷۴ در وین اتریش درگذشت و در قطعه هنرمندان این شعر به خاک سپرده شد. امسال ۹۰ سال از تولد وی می‌گذرد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST