کد مطلب: ۹۲۶۳
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵

ادبیات جهان در سال ۲۰۱۶ کدام چهره‌ها را از دست داد؟

مهر: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، در میان چهره‌های ادبی که سال ۲۰۱۶ روی در خاک کشیدند شماری از مهمترین چهره‌های ادبی جهان جای داشتند.  

برخی از این چهره‌ها عبارتند از:

هارپر لی: هارپر لی ۸۹ ساله رمان‌نویس مشهور که با نوشتن رمانی از زاویه دید یک کودک در یک شهر جنوبی آمریکا، یکی از مهمترین آثار ضدنژادپرستی را با رمان «کشتن مرغ مقلد» خلق کرده بود، اندکی پس از انتشار کتابی با عنوان «برو یک نگهبان بگمار» که مقدمه‌ای بر کتاب موفق قبلی او بود، درگذشت. وی ۱۹ فوریه چشم از جهان فروبست.

 

اومبرتو اکو: نشانه‌شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان‌نویس ۸۴ ساله ایتالیایی که با آثارش موجب توجه جهانی به نوشته‌هایش شده بود، نویسنده‌ای که رمان «به نام گل سرخ» را در میان آثار متعدد زیباشناختی‌اش داشت، ۱۹ فوریه درگذشت.

 

پت کانری: نویسنده ۷۰ ساله و خالق پرفروش‌هایی چون «سانتینی بزرگ» و «شاهزاده جزر و مد» که با رمان‌هایش دوران کودکی خودش را مرور می‌کرد ۴ مارس درگذشت.

 

الوین تافلر: نویسنده ۸۷ ساله دوران پساصنعتی که خالق کتاب‌هایی چون «شوک آینده» و «موج سوم» است و از او به عنوان یکی از مشهورترین آینده‌پژوهان جهان یاد می‌شود که مرحله تولید کالا به سوی عصر اطلاعات و تسلط کامپیوتر بر حیات اقتصادی و اجتماعی را پیش‌بینی کرد، و کتاب‌های مطرحی در زمینه گسست و تحولات نوظهور با فن‌آوری دیجیتال خلق کرد، ۲۷ ژوئن درگذشت.

 

تیم لاهای: نویسنده ۹۰ ساله و خالق مجموعه کتاب‌های «رها شده در پشت سر» یک مجموعه داستان آخرالزمانی که با همکاری جفری جنکینز نوشته شده و میلیون‌ها نسخه از آن فروخته شده ۲۶ جولای درگذشت.

او خالق بیش از ۸۵ عنوان کتاب داستانی و غیرداستانی بود.

 

ادوارد آلبی: نمایشنامه نویس بزرگ جهان و برنده جایزه پولیتزر که با خلق نمایشنامه‌هایی چون «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد» و «توازن ظریف» صحنه تئاتر را به چالش کشید ۱۶ سپتامبر درگذشت.

 

دبیلو. پی. کینسلا: رمان نویس ۸۱ ساله کانادایی که رئالیسم جادویی را با ورزش بیسبال در رمان «زمینه رویاها» در هم‌آمیخت و فیلمی بر مبنای همین رمان وی ساخته شد ۱۶ سپتامبر درگذشت.

 

کرتیس هنسون: نویسنده ۷۱ ساله برنده جایزه اسکار فیلمنامه نویسی برای فیلم «لس‌آنجلس محرمانه» ۲۰ سپتامبر درگذشت.

 

استیو دیلون: نویسنده ۵۴ ساله هنرمند خالق کمیک بوک‌های پرطرفدار «پریچر» (واعظ) و هنرمند طراح «پانیشر» (حمل کننده) از مجموع مارول ۲۲ اکتبر درگذشت.

 

ای. آر. بریت‌ویت: نویسنده و دیپلمات ۱۰۴ ساله غنایی که با توجه به تجربیاتش کتاب پرفروش «به جناب، با عشق» را نوشت و فیلمی با اقتباس از آن نیز ساخته شد ۱۲ دسامبر درگذشت.

 

ریچارد آدامز: نویسنده ۹۶ ساله بریتانیایی که با کتاب «نجواهایی از پایین» در سال ۱۹۷۲ به ملک‌الشعرای کودکان بدل شده بود ۲۷ دسامبر درگذشت.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST